Pozsonyból a cseh–szlovák határig kétszázzal

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2020.09.15. 12:00
ZSSK_Vectron

A Pozsony és Jókút közötti szakasz modernizálása után nyolc perccel lesz rövidebb a menetidő.

A szlovák vasúti infrastruktúrafejlesztő (ŽSR) három fázisban újítja fel a Dévényújfalu és Jókút, valamint a cseh–szlovák határ közötti vasútvonalat. Eddig a maximális sebesség 140 kilométer per óra volt, a modernizálást követően kétszáz kilométer per óra lesz, de nem az egész szakaszon. A ŽSR a napokban írta alá a vasúti pálya teljeskörű felújítására vonatkozó szerződést az olasz–szlovák vállalati konzorciummal (ICM S. p. A., Vicenza és a Váhostav – SK), aminek együttes értéke 275 millió euró. A pályafelújításon kívül a szerződés értelmében a vasútvonalat ellátják az ETCS vonatbefolyásoló rendszerrel és GSM-R kommunikációs rendszerrel is. A tervek szerint a munkálatokat három év alatt végzik el. A finanszírozást főleg uniós, CEF támogatási forrásból fedezik.

A Szlovák Vasutak (ŽSR) három részre osztotta fel a felújítást:

  • először a 24,2 kilométer hosszú, Dévényújfalu–Malacka (Devínska Nová Ves–Malacky),
  • majd a 42,4 kilométer hosszú Malacka–Jókút (Malacky–Kúty),
  • végül a Jókút–államhatár közötti hétkilométeres szakaszt újítják fel.

A teljes, 73 kilométeres vonalszakasz felújítása után számítások szerint nyolc perccel csökken majd a menetidő az államhatár és Pozsony között. A Morva folyón egy teljesen új vasúti hidat terveznek építeni.

Korábban a cseh és a szlovák közlekedési miniszterek azt hangoztatták, hogy Prága és Pozsony között 2030-ig harmincöt perccel lesz rövidebb a menetidő, ami a szlovák oldalon történő modernizáláson kívül a cseh oldalon várható sebességnöveléssel (kétszáz kilométer per óra) érnének el Břeclav és Brno között.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek