Sany üzemanyagcellás nehézkategóriás billencs Kínából

Kiss Bertalan   ·   2021.04.24. 18:00
1.6061deba57396

A Sany nemcsak az alternatív meghajtású, konstrukciós tehergépkocsijaival kíván piacvezető lenni a következő öt évben, de az építőipari gépek terén is. Ez a törekvés egybeesik a kínai kormány azon célkitűzésével, hogy Kína karbonsemleges lenne 2060-ra.

Az építőipari gépeiről közismert Sany kínálatának kisebb, de jelentős hányadát adják a nehéz kategóriás, építőipari tehergépkocsik és bányadömperek. Ezúttal az SY2422C-8S típusú, négytengelyes típust tervezték át üzemanyagcellás meghajtásúra, amely billenős tehergépkocsi és betonkeverőkhöz való fülkés alvázként egyaránt alkalmazható. Maximum 22 köbméteres puttonnyal rendelhető, a műszakilag megengedett össztömeg (nem közúton) 49,8 tonna. A 435 lóerős dízelmotort és 12 fokozatú manuális váltót cserélték villanymotorra és nyolc fokozatú, automatizált váltóműre. A négyszáz literes gázolajtartály helyett összesen 1680 liter térfogatú gáztartályok kerültek a gépkcsira, amely közúton legalább ötszáz kilméterre elegendő a mérnökök szerint. Terepen és építési területen belül célszerűbb üzemórával számolni. A teljes hajtáslánc hatékonysága meghaladja azötven százalékot.

Az üzemanyagcellás egység automatikus hűtés-fűtés rendszerrel rendelkezik, a szélsőséges hőingásokkal szemben. Továbbá szivárgásérzékelővel és töltöttségiszint-figyelővel is felszerelték, de az automata hűtés-fűtés a fülkében szintén a takarékosságot szolgálja. Úgy tűnik, hamarosan megoldható a távoli bánya- és építési területeken is a hidrogéngáz utántöltése, mobil tankállomásból.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek