Solaris-hibridbusz-sikerek

Ács Attila   ·   2013.05.07. 14:00
solaris_urbino_18_hybrid_fooldal

A lengyel cég élenjárónak számít a szakmában, hibridbuszokat például a versenytársak előtt, elsőként kezdtek sorozatban gyártani 2006-ban. Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy megérte, megéri fejleszteni: ma már több mint 200 fut ezekből Európa szerte, túlnyomórészt külföldön – Németországban, Belgiumban, Finnországban, Franciaországban, Litvániában, Norvégiában és Svájcban, de persze hazai pályán, Lengyelországban is üzemel néhány példány.

Az Üstra egy korábban beszerzett Urbino 18 Hybridje Hannoverben<br>(fotó: Solaris)

Legutóbb Hannoverből érkezett egy nagyobb megrendelés, ahol már eddig sem volt ismeretlen a márka, hiszen jelenleg 63 Solarist üzemeltet a helyi közlekedési cég, az Üstra. Igaz, ezek közül csak 11 hibrid, a többi hagyományos dízel. A mostani szerződés 42 hibridre szól, amelyből 26 lesz Urbino 12 típusú szóló, és 16 Urbino 18 csuklós. Kilencet-kilencet még idén átadnak mindkét változatból, a maradékot 2016-ig szállítják le. Az Üstra nem vett zsákbamacskát, hiszen az eddigi tapasztalatok alapján maximálisan elégedettek a Solarisok minőségével, és az sem elhanyagolható szempont, hogy ehhez versenyképes ár társul.

A tesztek után forgalomba állt a Solaris és a Škoda kooperációjában készült Urbino 12-es, ami szám szerint az ötödik hibridbusz típusnak számít a lengyel gyár palettáján. A két cég együttműködése nem új keletű, hiszen számos trolibuszt gyártottak már közösen, a felállás a hibridnél is az volt, mint korábban: a lengyelek készítették a karosszériát, a csehek pedig a hajtást tervezték meg és építették be.

Škoda H12, avagy Solaris Urbino 12 Hybrid<br>(fotó: Solaris)

A Škoda H12 (Solaris Urbino 12 Hybrid) egy soros hibrid, az energia tárolása szuperkondenzátorokban és lítium-ion akkumulátorokban valósul meg, ezekkel akár 10 kilométert is képes megtenni a jármű tisztán elektromos üzemben. A beépített dízelmotor Cummins gyártmányú, 225 lóerős, teljesíti az EEV normát.

Kapcsolódó hírek