Svájci tangó az alagútban

iho   ·   2014.01.28. 21:15
400px_appenzeller_tango

A felek a körülbelül hatvanmillió svájci frank értékű megállapodást a napokban írták alá. A járművek a Sankt Gallen Durchmesserlinie („átmenő vonal”) elnevezésű közlekedésfejlesztési program keretében érkezhetnek Sankt Gallen kantonba.

A Stadler Tango villamosai 2017-re megérkeznek Sankt Gallen környékére is<br>(látványtervek: Stadler Rail)

Az ötven méter hosszú, hatrészes, 2,4 méter széles, méteres nyomtávú villamosok hasonlóak lesznek Genfben és Baselben közlekedő társaikhoz. A legfőbb eltérést a kényelmesebb ülések jelentik majd, mivel a járművek hosszabb útvonalakat fognak bejárni. A komfortos, alacsonypadlós utastérben 133 másodosztályú és tizenkét első osztályú ülőhely várja az utasokat. A villamosokat a hazai gyártó Sankt Gallen kantonban található altenrheini üzemegysége építi meg. A szerződés magában foglalja a megfelelő alkatrész-utánpótlást is.

A hatrészes szerelvényen nemcsak 133 másodosztályú...

A Durchmesserlinie-program Appenzell-Ausserrhoden kanton törvénykezési központja, Trogen és Teufen kisváros között hivatott városi vasúti összeköttetést létrehozni, Sankt Gallen városának központján, valamint egy újonnan épülő alagúton áthaladva. A projektnek köszönhetően felújítják a sankt galleni Appenzeller Bahnen (AB)-vasútállomást is, így kapcsolat jön létre az Appenzellt és Sankt Gallent összekötő, méteres nyomtávú kisvasúttal, valamint a Sankt Gallen–Trogen helyi érdekű vasútvonallal. A megfelelő pályakapacitás érdekében a pálya végig kétvágányú lesz.

...hanem tizenkét első osztályú ülőhely is lesz!

Az International Railway Journal arról ír, hogy a projekt műszakilag legnagyobb és leglátványosabb része a Sankt Gallen városközpontja alatt futó, 697 méter hosszú Ruckhalde-alagút lesz. A műtárgy megépítéséhez azonban el kell bontani a Sankt Gallen–Gais–Appenzell fogaskerekű vasút pályájának egy részét, így az AB meg is szünteti a viszonylatot. Az alagút építési engedélyei nyár környékére készülhetnek el. Az alapkőletétel várhatóan idén ősszel lesz, a kész műtárgyat pedig 2017 őszén adhatják át, ekkora kell a Stadlernek is leszállítani a hét Tangót.

A forgalom felvétele után a tervek szerint csúcsidőszakban tizenöt percenként közlekednek majd a járatok. Az új viszonylattól az Appenzeller Bahnen ötven százalékos utasmennyiség-növekedést vár – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Magyar tulajdonba került a Dunakeszi Járműjavító Kft.

iho/vasút   ·   2022.06.29. 15:00

A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. megszerezte a TMH International AG tulajdonrészét a Dunakeszi Járműjavító Kft.-t birtokló TMH Hungary Invest Zrt.-ben, ezzel a nemzetgazdaság szempontjából stratégiai jelentőségű vállalat teljes egészében magyar tulajdonba került.