Új háromszekciós dízelmozdonyokat állított üzembe az RZSD
A Brjanszki Gépgyárban (BMZ) megépített, hatalmas mozdonyokat a napokban vehette át Komszomolszk-na-Amuréban az Oroszországi Vasutak (RZSD). A gépekkel Kelet-Szibériában és Oroszország távol-keleti részein, zord időjárási és domborzati körülmények között fog nehéz tehervonatokat vontatni a vasúttársaság.
A Railway Pro arról ír, hogy az első 3TE25K2M-et még 2017-ben építette meg a Traszmasholding (TMH), a prototípus gép tesztjei tavaly októberben zárultak le. A háromszekciós dízelgépek AC/DC meghajtással és tengelyhajtás-szabályozással látták el. A mikroprocesszoros szabályozású dízelerőforrás alacsony hőmérsékleten és nagy magasságokban energiatartalékokkal rendelkezik. A mozdony tapadásának javítása, valamint a szükséges karbantartás mennyiségének csökkentése érdekében innovatív alkatrészeket használtak fel a mozdonyban. A gépek plusz üzemanyag- és homoktartállyal is felszerelték.
A széles, 1520 milliméteres nyomközű mozdonytípus két-, három- és négyszekciós kivitelben is elérhető; az RZSD által rendelt háromszekciós verzió 9300 kilowatt (12 ezer 648 lóerő) teljesítményre – szekciónként egy-egy 3100 kilowattos dízelmotor – és akár 7100 tonnás szerelvények vontatására is képes.
A TMH szerint a 3TE25K2M-ek hadrendbe állításával húsz százalékkal több árut lehet majd szállítani a burjátföldi Takszimo és a habarovszki határterületen fekvő Szovjetszkaja Gavany-Szortirovocsnaja kikötője között, a Kelet-Szibériában és a távol-keleti térségben vezető Bajkál-Amur vasútvonalat (BAM) használva.
A mozdonyok kiszolgálásához Komszomolszk-na-Amuréban karbantartóbázis is létesült – számol be az International Railway Journal.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!