Új intermodális megoldásokat kínál a Rail Cargo Operator – Hungaria az ukrán mezőgazdasági termékek exportjához
Mivel a blokkolt fekete-tengeri kikötőkből nem lehet elfuvarozni az ukrán konténereket, az RCO-HU új, korábban ebben a viszonylatban nem használt útvonalakat nyitott meg az ukrán áruval töltött konténerek adriai kikötőkbe juttatása érdekében.
A Rail Cargo Operator - Hungaria hatékony intermodális megoldásokkal segíti az ukrán mezőgazdasági termékek eljuttatását piacaikra. A vállalat által kezelt szerelvények április óta Ukrajnából Eperjeske határállomáson és a budapesti Rail Cargo Terminal - BILK-en keresztül összesen 2050 TEU-t vittek Koper és Trieszt kikötőjébe, ahonnan az ukrán árukat hajókon továbbítják különböző tengerentúli desztinációkba. A társaság vonatai ezekből a kikötőkből az áruforgalom folyamatosságának garantálásához nélkülözhetetlen üres konténereket is visszafuvarozzák Ukrajnába. Az országból az RCO-HU által kezelt intermodális vonatok közvetlenül is futnak Koperbe, április közepe óta mintegy 170 TEU mennyiséget szállítva.
Legújabban az Ukrajnába irányuló rakott konténerforgalom is megindult a Távol-Keletről. Az RCO-HU ugyanis új szállítási útvonalat épített ki az ukrán gazdaság szereplőinek, akik a tengeri import fuvarozását korábban Odesszán és Gdanskon keresztül bonyolították le. Most az ukrán gazdaság működtetéséhez szükséges áruk a társaság szervezésében az adriai kikötőkből, a budapesti RCT-BILK-en és Záhonyon, valamint Kisdobrán keresztül jutnak el Ukrajnába.
(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: Rail Cargo Hungaria)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!