Szabadon érkezhet az ukrán gabona az EU-ba – vagy mégsem?
Habár az Európai Bizottság eltörölte az ukrán gabona importjának tilalmát, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia egyoldalúan továbbra is fenntartja az intézkedést.
Habár az Európai Bizottság eltörölte az ukrán gabona importjának tilalmát, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia egyoldalúan továbbra is fenntartja az intézkedést.
Tavaly szeptember és idén június között négyszer annyi gabonát, 1,1 millió tonnát szállítottak tehervonattal, mint a 2021. szeptember–2022. júniusi időszakban.
A Románián keresztül külföldi piacokra exportált ukrán gabonamennyiség megduplázásáról állapodtak meg Románia, Ukrajna, Moldova, az Európai Unió és az Egyesült Államok képviselői.
A Baltikumon át is lehetne szállítani, de ez csak akkor lehetséges, ha az Európai Bizottság vállalja az irányítást.
A volt szovjet tagköztársaságok és Kína az első számú célpont, de növekszik a szállítási volumen Törökország felé is.
A 71 millió eurós program a Bălți–Ungheni és a Kisinyov–Căinari szakaszok rekonstrukcióját foglalja magába, melyek az ukrán exportfuvarok szempontjából lényegesek.
Az ukrán gabonaszállítmányok az Osztrák Exportdíj bronz fokozatát eredményezték az árufuvarozó vasúttársaságnak.
Az Európai Bizottság egyezségre jutott Bulgáriával, Lengyelországgal, Magyarországgal, Romániával és Szlovákiával az ukrán gabona szállításáról, melynek nagy része vasúton zajlik.
A háború miatt jelenleg elérhetetlen Fekete-tengerről érkező árumennyiséget az Adriára helyeznék át.
Olekszandr Kamisin ezentúl az Ukrzaliznicja (UZ) Európai Integrációs Irodáját fogja majd vezetni.
A Tagnpps sorozatú járműveket a GATX-től bérlik.
Az Ukrán Vasutak (UZ) tavaly augusztus óta most kéri a legalacsonyabb árat a gabona belföldi és az országon keresztül történő szállításáért.
Az eddig több mint 17 ezer vagonban érkezett szemestermény kétharmadának úticélja magyarországi megrendelők telephelye, a fennmaradó rész Olaszország és Ausztria gabonatárolóiba megy tovább.
Az Ermewa lízingcég kétszáz járművet bocsát a Rail Cargo Logistics (Rail Cargo Group) rendelkezésére, az első huszonötöt már át is vették október végén.
A háború előtt az ukrán gabonaexportnak csak kis részét szállították vasúton, az elmúlt hónapokban viszont már közel a felét. A kikötők orosz blokádjának lefújásával azonban ismét szabad a pálya a tengeri fuvarozás előtt.