Vágányok felett átvezető híddal növelnék a ferencvárosi kapacitást

iho/vasút   ·   2019.11.07. 12:30
400px_ferencvaros_muhold

A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírása alapján Ferencváros állomás végpontjánál egy híd formájában különszintű kapcsolatot hoznának létre a jelenlegi szűk keresztmetszet feloldása érdekében. A pályázat szerint a beruházás során megépíteni tervezett, körülbelül ötszáz méter hosszú műtárgy az állomás keleti, végponti kitérőkörzete fölött egy villamosított vágányt emelne át, teljes hosszban körülbelül ezer méteren. A megoldással egyes szintbeni vonatkeresztezések kiválthatóak lehetnek, például a körvasúton közlekedő személyszállító vonatok útvonala is ezen haladhatna.

Az állomás keleti oldalának váltókörzetében épülne meg a különszintű átvezetés, közvetlen kapcsolatot teremtve az állomás és Kelenföld között létrehozandó Danubius megállóval

A december 12-éig benyújtható tervek értékelése során a kért ár lesz a legfontosabb tényező, ötven százalékban számít. A pályázat nyertesének feladata többek közt az egyvágányú átemelés megtervezése valamennyi szakágra vonatkozó engedélyezési terv elkészítésével, az engedélyek megszerzése, egy vasútüzemi szimuláció, valamint új vágánykép elkészítése az állomás személypályaudvari részéhez. A kiírás alapján „a szakaszon várhatóan két, egyenként legalább körülbelül száz méter nyílásköz is adódik a kitérőcsoportok felett”. Az érintett szakaszon jelenleg Domino D70 típusú biztosítóberendezés üzemel, ennek szükséges módosítása, bővítése is tervezési feladat. A tervezés során figyelembe kell venni a kelebiai, 150-es vonal budapesti szakaszának a MÁV Zrt. beruházásában készülő fejlesztési terveit.

A projekt közvetlenül kapcsolódik az 1-es vonal Kelenföld és Ferencváros állomások közötti szakaszának a jelenlegi kettőről háromvágányúvá való továbbfejlesztéséhez: a műtárgyat a nyugati végén közvetlenül kapcsolnák össze a létrehozni tervezett Danubius vasúti megállóhelyhez. Az átfogó beruházás részeként Népliget-Fradiváros néven egy másik elővárosi megállóhelyet is kialakítanának, továbbá megújulhat és egy háromvágányos lehet a déli vasúti összekötő híd is, melyet a Magyar Építők értesülése alapján a Duna Aszfalt Kft. valósíthat meg.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek