Egyedi mozdonyokat szállíthat a párizsi metrónak a Stadler

iho/vasút   ·   2024.10.22. 15:00
stadler_mozdony_ratp

Az RATP tizenkét villamos-akkumulátoros vontatót rendelt a svájci gyártótól.

A párizsi metróhálózatot üzemeltető Régie autonome des transports Parisiens (RATP) először rendel járműveket a Stadlertől. A megállapodás opcionálisan további két mozdony vásárlását is lehetővé teszi. Az akkumulátoros gépeket a körülbelül 245 kilométer hosszú metróhálózat infrastruktúrájának szerviz-, karbantartási és javítási munkái során veti majd be a vállalat, várhatóan 2027-től.

Az új, normál nyomtávú, négytengelyes mozdonyok beszerzése a társaság azon projektjének része, melynek célja a metróinfrastruktúra karbantartásának egyszerűsítése és hatékonyabbá tétele. A tizenöt méter hosszú gépek képesek lesznek a szinkronüzemre, ennek érdekében teljesen automatikus csatolókészülékekkel szerelik majd fel őket. Alkalmasak lesznek a hálózaton gyakran előforduló szűk ívekben történő közlekedésre, így a párizsi metró mind a tizennégy vonalán be lehet majd vetni őket. Ez magában foglalja azokat az útvonalakat, amelyeken hagyományos acélkerekű vonatok közlekednek, valamint a gumiabroncsos járművek által használt, úgynevezett Pneu-Metro-vonalakat is.

Az RATP mozdonyai nehéz pályafenntartó-szerelvényeket juttatnak el a hálózat építési helyszíneire: egy géppel körülbelül százhúsz, szinkronüzemben nagyjából 240 tonnás vonatokat mozgatnak. Ezek a járművek a normál metrójáratokkal párhuzamosan, valamint a vezető nélküli, automata útvonalakon is közlekednek.

Az új, hatékony mozdonyok rugalmasan használhatók és környezetbarátak lesznek, továbbá kevés karbantartást igényelnek majd, magas redundanciaszintjüknek köszönhetően pedig nagyon biztonságosak és megbízhatóak is. Ez különösen fontos a metróforgalommal párhuzamos alagutakban és az építési helyszíneken történő üzemelés során. Normál üzemben a harmadik sínről, áramszedővel veszi fel a 750 Volt feszültségű egyenáramot a gép, akkumulátoros-villamos üzemben pedig az áramszedőn és a fedélzeti akkumulátorokon keresztül jut el az energia a vontatómotorokhoz. Azokon a helyszíneken, ahol a harmadik sínes betáplálás ki van kapcsolva, a mozdonyok az akkumulátorcsomagról üzemelnek, amit később a harmadik sínről lehet feltölteni.

Az RATP a világ harmadik legnagyobb városi tömegközlekedési vállalataként naponta 11 millió utast szállít. A Stadler innovatív és személyre szabott mozdonyaival hatékony és fenntartható karbantartást lehet megvalósítani, ezzel a párizsi metró infrastruktúrája a jövő igényeinek megfelelő lehet, kihangsúlyozva a Stadler fenntartható és rugalmas megoldások melletti elkötelezettségét.

Nem a párizsi közlekedési vállalat az egyetlen Franciaországban, mely a svájci gyártó mozdonyaira szavazott: a Stadler spanyolországi, valenciai üzemében épített, hattengelyes, nagyteljesítményű EuroDual, Euro4001-es és Euro6000-es gépeket számos vasúti árufuvarozó cég használja sikeresen Franciaországban, Belgiumban és Spanyolországban.

(Nyitóképünkön az RATP Stadler-mozdonyainak látványterve. Kép forrása: Stadler Rail)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Életnagyságú Lego-villamos Budapesten!

iho/vasút   ·   2024.11.21. 08:30

Bár a színes kockákból épült Lego Vilin nem lehet utazni, vidám megjelenésével rendkívüli látványt nyújt. A világszinten is egyedülállónak számító építményt a Deák Ferenc téren lehet megcsodálni az adventi időszakban.