Megkezdődtek az ICE3 neo hollandiai tesztjei
A Deutsche Bahn (DB) legújabb nagysebességű motorvonattípusa várhatóan 2024-től közlekedhet Frankfurt és Amszterdam között.
A német vasúttársaság még 2020-ban kötött keretszerződést a Siemens Mobility-vel ICE3 neo szerelvények vásárlásáról. Eddig összesen kilencven vonatot hívtak le, utoljára idén májusban kértek tizenhetet, körülbelül 600 millió euróért (körülbelül 230 milliárd forintért).
Az első ICE3 neók a tavaly decemberi menetrendváltással, megrendelésüket követően mindössze két és fél évvel forgalomba is álltak a Frankfurt–Köln útvonalon. Azonban még abban a hónapban ki is bővült a szolgáltatási repertoár: Dortmund és München között is megjelentek az új vonatok, az újonnan épített Wendligen–Ulm nagysebességű szakaszt is használva.
A típussal a tervek szerint 2024-ben már Hollandiába és Belgiumba is átjárna a DB, ehhez viszont az ICE3 neónak meg kell szereznie a szükséges engedélyeket. Az idei nyári tesztek során a holland nemzeti vasút Nederlandse Spoorwegen (NS) a vonat számos rendszerét teszi próbára, megvizsgálva, hogy mennyire alkalmasak a holland infrastruktúrával való együttműködésre. A próbákat az NS, a Siemens Mobility és a DB közösen hajtják végre.
A DB új zászlóshajója akár 320 kilométer per órás üzemi tempóra is képes, egy szerelvény 439 ülőhelyet kínál. A Siemens szerint az idén megrendelt vonatok 2028-ban gördülhetnek ki a gyártósorról. A teljes flotta forgalomba állításával az utasok a Berlinből Hamburgba, Münchenbe, Frankfurtba, valamint a Ruhr-vidék városaiba tartó járatokon vehetik majd igénybe az ICE3 neókat – számol be a Rail Tech.
(Nyitóképünkön a DB egyik már forgalomba állított ICE3 neo szerelvénye. Kép forrása: DB AG / Railway Gazette)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!