A Hitachi építheti ki az ETCS-t az új Divača–Koper vágányon

iho/vasút   ·   2024.09.21. 12:00
divacakoper

Az egységes európai vonatbefolyásolási rendszer megvalósítása körülbelül 12,2 millió euróba kerül.

A Hitachi Rail osztrák leányvállalata, a GTS Ground Transportation Systems Austria a GH Holdinggal együttműködve hozhatja létre a közlekedésbiztonsági rendszert. A szerződés az ETCS-nek a teljes Divača–Koper vonalon való kiépítésén felül a koperi vasúti teherterminálnál és a Koper–Prešnica szakaszon jelenleg üzemelő jelző- és biztosítóberendezés korszerűsítését is magába foglalja.

Az eredetileg egyvágányú Divača–Koper vasútvonal Szlovénia legnagyobb forgalmú vasúti pályája, amit ennek okán jelentősen fejlesztenek is: második vágányt hoznak létre új nyomvonalon, melyen a tervek szerint 2026-ban vehetik fel a forgalmat. Az ország egyik legnagyobb vasútfejlesztésének számító beruházás célja az ország legnagyobb kikötője, a koperi kikötő és a vasúti törzshálózat közötti kapcsolat lerövidítése. A pályaszakasz ráadásul kulcsfontosságú része a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) Spanyolországtól Romániáig vezető, 3-as számú Mediterrán folyosójának is.

A Koper és Divača között hegyi terepen kanyargó új pálya nyomvonala (kép forrása: railfreight.com)

A bő 1,1 milliárd eurót (jelenlegi árfolyam alapján közel 440 milliárd forintot) kóstáló teljes kapacitásbővítés elkészültével naponta a jelenlegi kilencven helyett akár 231 szerelvény is végigmehet a két sínpáron. Az Európai Bizottság szerint a fejlesztéssel több, mint a háromszorosára: évenként 14 millió tonnáról 43 millióra fog nőni a szállítási kapacitás – számol be a Rail Freight.

(Nyitókéünk forrása: 2TDK / railfreight.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Németország további nyolcmillió eurót fordít a digitális automata kapcsolókészülékkel összefüggő kiadásokra

iho/vasút   ·   2024.12.30. 08:30

Egészen pontosan: a közlekedési szakminisztérium 8,25 millió eurót különített el a készülék „bemutatójának, tesztelésének és jóváhagyásának folytatására és befejezésére”. Az összeget a technológiához köthető számos kezdeményezés egyike, a DAC4EU konzorcium támogatására fordítják, bár az egyelőre nem világos, hogy ezen belül is konkrétan mire.