A románok Miskolcra mennek
A kocsikilométereket márpedig ki kell egyenlíteni. Ha egy személykocsi az országhatárokon túl közlekedik, és a „társvasút” ezt nem kompenzálja hasonló mértékű futással, súlyos összegeket kell fizetni. Külön tarifája van még az ülőkocsikon belül is a légkondicionáltnak, a háló- és fekvőhelyesek is más árkategóriába esnek.
A legutóbbi menetrendváltáskor megszokott szerelvényektől kellett elbúcsúzni. A Budapest–Hamburg viszonylatban közlekedő Jesenius (Jeszenszky) EuroCity Hamburgig magyar stokkal közlekedik, és a román kocsiknak is helyet kellett találni – a MÁV-Start kocsijai sok időt töltenek külországban. A megoldás a futáskiegyenlítésre kézenfekvő volt: a Keleti pályaudvarra érkezik a nemzetközi vonatok túlnyomó többsége, az innen induló belföldi intercitykbe könnyű átsorozni a kocsikat. Így találkozhatunk a körintercitykben egyre többször cseh, a Lillafüred IC-ben pedig román stokkal. Az csak a készülő fotók „élvezeti értékét” fokozza, hogy ezeknek a szerelvényeknek élén általában valamelyik Traxx pompázik.