Első szerb RCCS-vonat, visszaeső észt áruszállítás, ausztrál vasúti együttműködés
Vasúti hírek a nagyvilágból, az elmúlt napok híreiből eprészgettünk.
A Rail Cargo Carrier Southeast első szerbiai vonata
A Rail Cargo Group (RCG)-leányvállalat nemrégiben közlekedtette le első vonatát Dimitrovgrad és Šid között. A szerelvény konténereket szállított, melyek az Isztambul közelében található Halkaliból indultak és Bulgárián, Szerbián, Horvátországon, Szlovénián és Ausztrián áthaladva jutott el a Németországban fekvő, Giengenbe.
Újabb EuroDualt vett bérbe a BBL Logistik
A német vasúti árufuvarozó társaság egy harmadik duálüzemű Stadler-mozdonyra kötött hosszútávú, teljeskörű lízingszerződést a European Loc Poollal (ELP). A jármű egyaránt alkalmas elektromos és dízelüzemre, így felsővezeték nélküli vonalszakaszokon is közlekedhet. A BBL Logistik GmbH-nál 2021 decembere óta dolgozik az első EuroDual mozdony, a másodikat pedig idén júliusban vehetik át.
Jókora adag zsebes teherkocsit vásárol a TX Logistik
Az olasz FS Group német leányvállalata 115 T3000-es iker-zsebeskocsit szerez be a szlovák Tatravagonkától intermodális fuvarozáshoz. Az első vagonok várhatóan a nyár végén állhatnak forgalomba. A fuvarozó szerint a típus egyre inkább az intermodális fuvarozás szabványos járművévé válik, mivel egyaránt alkalmasak félpótkocsik és konténerek szállítására, akár százhúsz kilométer per órás sebességgel is, továbbá különösen jól alkalmazható a TX Logistik NiKRASA elnevezésű, a nem daruzható félpótkocsik rakodását lehetővé tevő rendszerénél is.
Visszavágja fuvarozási szolgáltatásait az Operail
Arra hivatkozva, hogy alkalmazkodni kell az árumennyiség jelentős csökkenéséhez, már csak kisebb szállítmányokhoz és csak nagyobb terminálok között kínál árufuvarozási szolgáltatásokat azt észt logisztikai cég. A fuvarozó szerint a kis mennyiségű áruszállítás a jõgevai, az ülemistei, a keilai és a kehrai létesítményeknél gazdaságilag jelenleg nem életképes. Az egyeskocsi-rakományos ügyfelek kiszolgálása érdekében menetrend szerinti heti fuvarokat állítanak be Valga/Koidulából és Narvából a Tallinn közelében fekvő Paldiski kikötőjébe. A nagyobb áruszállítási projekteket pedig továbbra is egyéni módon lehet kezelni.
Együttműködés az ausztrál vasúthálózat interoperábilitásáért
A Tasmanian és a TasRail a legutóbbi aláírói annak a nemzeti együttműködési megállapodásnak, mely által a vasúti szolgáltatók, a fuvarozók és a közlekedési miniszterek közösen működnek együtt a vasút átjárhatóbbá tételén Ausztrália-szerte. A tasmaniai TasRail elnöke, Stephen Cantwell elmondta, a lépés növeli az innováció, a helyi gyártás, valamint a készségek és a képzés szabványosításának lehetőségét. Kiemelte: jóllehet fizikailag nincsenek összekapcsolva az ausztrál kontinens vasúthálózatától, felismerik annak fontosságát, hogy gyorsan és hatékonyan tudjanak szállítani árukat és személyeket a körzetek között.
Az ellátási lánc sikerének megvalósítása a vasút innovációja és fenntarthatósága által
Ez a központi témája a chicagói székhelyű Középnyugati Vasúti Szállítmányozók Szövetsége (MARS) nyári találkozójának, melyet a Wisconsin állambeli Lake Genevában tartanak majd július 10-én és 11-én.
Eurómilliókat kalapozott össze az Everysens
A vasútiteherszállítás-kezelő szoftvereket fejlesztő francia vállalat hatmillió eurót (hozzávetőlegesen 2,2 milliárd forintot) gyűjtött össze az Alter Equity által szervezett „A” fordulóban. Az ügyletben részt vesz a Rev3 Capital regionális befektetési alap, valamint több angyalbefektető is. Az összegyűjtött pénz lehetővé teszi az Everysens-nek, hogy kutatás-fejlesztésbe fektessen be és megerősítse jelenlétét Ausztriában, Németországban és Svájcban – számol be a Railway Gazette.
(Nyitóképünkön a Rail Cargo Carrier Southeast első szerbiai tehervonata. Kép forrása: Railway Gazette)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!