Felgyorsítaná a teherkocsik házon belüli gyártását az UZ
Az ukrán vasúttársaságnál az európai típusú gabonaszállító vagonok, valamint a fedett, de gabonaszállítóként is használható, univerzális kocsik előállítása lesz a prioritás.
Az Ukrzaliznicja a 2022 februári orosz inváziót követően kezdte el saját hatókörben gyártani a különböző vasúti eszközöket, többek között konténereket, újfajta keresztaljakat, sorompókat, féktuskókat és fékabroncsokat. Ezzel egyidejűleg gabonaszállításra alkalmas teherkocsik fejlesztésébe is belevágtak.
A vasúttársaság termelési igazgatóhelyettese, Danyiil Hluscsenkó elmondta, az UZ sokáig csak félvagonokat épített, amiből jelenleg van némi felesleg. A figyelmet elsősorban a saját vállalkozásaikra összpontosították, nem pedig a különböző járművekre, ez lendületet adott új teherkocsik fejlesztéséhez a saját üzemekben és tervezőirodákban, beleértve a platformok felszerelését is, melyekből ötszázat építettek meg az invázió kezdete óta.
Ráadásul a vállalat történelmében először építettek saját házon belül billenőplatós és önürítős kocsikat a pályakarbantartási munkákhoz. Ez a két kocsitípus a háború kitörése előtt az UZ legleharcoltabb járműveinek számított. A háború megnövelte Ukrajnában a gördülőállomány iránti keresletet, hogy megkönnyítsék az exportszállításokat.
Figyelembe véve az orosz eredetű gördülőállomány fokozatos kivonását, mely behozatalát várhatóan ötven évre kitiltják majd Ukrajnából, a házon belüli gyártás elkezdése volt az egyetlen logikus lépés, mely anyagi haszonnal is jár. A vasúttársaság ezzel a lépéssel több mint 2,4 millió eurót (jelenlegi árfolyam alapján körülbelül 900 millió forintot) takarított meg ahhoz képest, mintha külső feleket vett volna igénybe; az összeg a 2022–2023-as pénzügyi időszakra vonatkozik – jelenti a Rail Freight.
(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: UZ / railfreight.com)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!