Javában zajlik az Újvidék–Szabadka vonal üzemirányítóinak a képzése

iho/vasút   ·   2024.07.11. 12:00
soko_altina

A tanfolyamon körülbelül százhúsz forgalomirányító és más pályavasúti alkalmazott vesz részt, akik felügyeleti feladatokat látnak majd el az emelt sebességűvé korszerűsített pályaszakaszon.

Az Újvidéken (Novi Sad), a hálózat-üzemeltetési és távközlési program keretében zajló képzés során a szerb vasút infrastruktúra-kezelő üzetvezetőség, az Infrastruktura železnice Srbiǰe dolgozói elsajátítják, hogy "kell bánni" az akár kétszáz kilométer per órás tempóval is használható vasútvonallal. Az emelt sebességű pálya forgalmának szervezéséért felelős vasutasok első lépésben elméletben tanulják meg a szükséges teendőket, a gyakorlatot pedig szimulátorokon teljesíthetik az egyes állomásokon. A tanfolyam legalább három hetet vesz igénybe.

A vonal vasúti forgalmát egyébiránt Újvidékről fogják figyelni és kezelni.

Az Újvidék–Szabadka vonal építési munkálatai a tervek szerint július 30-ával be is fejeződnek, a kínai China Railway International és a szintén kínai China Communication Construction Company konzorciumának a fővállakozásában. Alvállalkozóként viszont számos szerbiai vállalat is részt vesz a fejlesztésben.

A következő fázis a pálya tesztelése lesz. Az Újvidék–Verbász (Vrbas) szakaszon már több futópróbát is végrehajtottak kétszázas tempóval, a teljes vonalon pedig várhatóan szeptember közepén suhanhatnak végig kétszázzal a kijelölt járművek – jelenti a Lok Report.

A menetrend szerinti forgalmat tervezetten decemberben vehetik fel, a vonatok hetvenöt perc leforgása alatt teszik majd meg a Belgrád és Szabadka közötti száznyolcvan kilométeres távot, egyelőre valószínűleg emeletes Stadler Kissekkel, majd a közeljövőben már a kínai CRRC-től rendelt Fuhszing motorvonatokkal.

A Belgrád, Szabadka és Budapest közötti emelt sebességű vasúti pálya az Egy övezet, egy út (BRI) elnevezésű kezdeményezés része, és a görög pireuszi kikötőt hivatott vasúton összekötni Közép-Európával. A pálya 350 kilométeréből 184 Szerbiában, 166 pedig Magyarországon fut.

(Nyitóképünkön a Szerb Vasutak 410-es sorozatú, Soko márkanevű Stadler KISS-e. Kép forrása: Wikipedia)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek