Kamionnal a Hungaroringen
A Groupama Vezetéstechnikai Centrum eddig is helyett adott a BKV járművezetők képzésének, de most már teherautó-sofőrök is tanulhatnak itt.
A szabálysértések szigorúbb és hatékonyabb szankcionálásán túl biztonságosabb közúti infrastruktúra kiépítésével, az intelligens technológiák ösztönzésével és hatásos szemléletformálással kell alacsonyabb szintre szorítanunk a halálos közúti balesetek számát – hangsúlyozta a szolgáltatás indulása alkalmából a közlekedésért felelős helyettes államtitkár.
Schváb Zoltán hozzátette: A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Belügyminisztérium közösen elkészítette a 2011-2013. évekre vonatkozó középtávú közlekedésbiztonsági programját, a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramot is. A dokumentum több kiemelkedő jelentőségű feladatot határoz meg: korszerű közlekedésre nevelés kialakítását, a járművezető-képzés rendszerének teljes megújítását, aktív kormányzati hozzájárulást a biztonságos közlekedéshez szükséges ismeretszint fejlesztéséhez, akár kommunikációs és felvilágosító kampányok indításával. A szaktárcák kiemelt figyelmet fordítanak a túlzott sebesség, ittas vezetés veszélyeire, a passzív biztonsági eszközök alkalmazására, továbbá a motorkerékpárosok, a kerékpárosok és a gyermekek biztonságára.
A közlekedési helyettes államtitkár elmondta: kezdeményezésére első alkalommal különítenek el célzott forrásmennyiséget személysérüléses balesetek megelőzését elősegítő infrastruktúrafejlesztésekre, közlekedésbiztonsági beavatkozásokra az Új Széchenyi Tervben. A vasúttársaságok és közútkezelők javaslatai alapján rangsorolt fejlesztések 50 milliárd forintból valósulhatnak meg, amely összegből sosem látott mértékű országos közlekedésbiztonsági program indítható.
„A Kormány és az érintett minisztériumok közlekedésbiztonság melletti elkötelezettsége tehát világos: így örömmel üdvözlünk minden olyan új lehetőséget, amely a járművezetői készségek, képességek fejlesztését segíti. Abban a reményben köszöntöm tehát a mogyoródi Vezetéstechnikai Centrum kínálatbővítését is, hogy mind többen próbálják ki, méretik meg magukat itt biztonságos körülmények között. Az ellenőrzött módon megszerzett gyakorlat számos baleset elkerülésében hasznosulhat majd a hazai utakon” – zárta szavait Schváb Zoltán.
Az eseményen felszólalt a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnöke, Urbán György is. Álláspontja szerint sokkal biztonságosabb a közúti közlekedés, mióta a hivatásos járművezetőknek kötelező részt venni az úgynevezett GKI-képzésen. Állítása szerint a képzést elvégző járművezetők biztonságosabban és takarékosabban vezetnek, ezért nagy az igény a profi, képzettséget szerzett járművezetőkre.
A hivatásos vezetők jóval kevesebb balesetet okoznak, mint az úrvezetők – derült ki Óberling József ezredes előadásából. Az Országos rendőr Főkapitányság közlekedésrendészetének vezetője elmondta: az autósok okozzák a személyi sérüléses balesetek körülbelül 60 százalékát, második helyen állnak a teherautó-vezetők, és a járművezetők közül a legkevesebb balesetet a buszvezetők okozzák. Ők a baleseteknek mindössze egy százalékáért felelősek.