Konténerfalu a földrengés áldozatainak

iho/vasút   ·   2023.03.22. 12:00
rcg_strabag_torok_segelyszallitmany

Két osztrák vállalat, a Strabag és az ÖBB Rail Cargo Group egyesíti erőit és vasúton viszi a segítséget Törökország katasztrófa sújtotta térségébe.

A Strabag SE, Ausztria legnagyobb építőipari vállalata és az RCG, Európa vezető vasútlogisztikai társasága kompetenciáik összehangolásával lakóhelyeket alakítanak ki a földrengés sújtotta térség közelében, a törökországi Adiyaman tartományban. A katasztrófa helyszínén még egy hónappal a földrengés után is rendkívül kritikus a helyzet: több millió ember szorul sürgős segítségre, számukra lakóhelyet, élelmiszert, gyógyszereket és higiéniai termékeket kell mielőbb biztosítani. Az egyik legnagyobb kihívást az jelenti, hogy a segélyszállítmányokat eljuttassák a szükségben szenvedőkhöz.

Klemens Haselsteiner, a Strabag Igazgatóságának elnöke elmondta: „A törökországi és szíriai pusztító földrengés után azonnal tudtuk, hogy segítenünk kell. Már a borzasztó történteket követő néhány napon belül mintegy kétezer télikabátot juttatunk el a katasztrófa által sújtott térségbe. Ezt követően pedig azon kollégáink számára, akiknek a hozzátartozói érintettek a tragédiában, egy speciális alapot hoztunk létre, amely átmenetileg fedezi többek között a családok lakhatását és bérleti költségeit. Emellett kiemelten fontos volt számunkra, hogy amilyen gyorsan csak lehet, további közvetlen segítő intézkedéseket valósítsunk meg, így született meg a Rail Cargo Grouppal közösen a kezdeményezés a konténerfalu kialakításáról.”

A vállalatok együttműködése során a Strabag és az RCG egy konténerfalut alakít ki, amely mintegy harminc családnak nyújt majd ideiglenes otthont. Az RCG különvonata harminc Strabag irodai konténert és három egészségügyi konténert szállít Törökországba, amely a török hatóságok információja szerint a legnagyobb külföldről érkező konténerszállítmány Adiyaman régióba. A vonat fedélzetére felkerültek további jótékonysági küldemények, például bútorok és nélkülözhetetlen higiéniai cikkek is. A konténerek a helyszínen, Gölbasi városában szolgálnak majd lakóhelyül a pusztító földrengés miatt hajléktalanná vált emberek számára. A Strabag két kollégája a helyszínen koordinálja és támogatja majd a konténerfalu telepítését, valamint bekapcsolását az infrastruktúrába.

A 220 tonnás különvonat már megkezdte 2800 kilométeres útját Pozsonyból az Adiyaman tartománybeli Gölbasi városig. Az RCG fuvarozási útvonala Szlovákián, Magyarországon, Románián és Bulgárián keresztül vezet a török határig. Onnan egy partner vasútvállalat továbbítja a küldeményt a célállomásig, ahol a konténereket végül segélyszervezeteknek adják át.

Kovács Imre, a Rail Cargo Group Igazgatóságának tagja, a Rail Cargo Hungaria Igazgatóságának elnöke kiemelte: „A földrengés által érintett térségben súlyosan sérült az infrastruktúra. Ezért kiemelten fontos számunkra, hogy oly módon nyújtsunk támogatást, amihez a legjobban értünk: fuvarozási és logisztikai szolgáltatásokkal a Törökországot is érintő TransNET hálózatunkon keresztül. Az európai gazdaság fenntartható logisztikai alappilléreként felelősségünknek érezzük a vészhelyzetbe került emberek megsegítését.“

A konténerfalu várhatóan a konténerek érkezése után körülbelül két héttel készül el, és legalább egy évig áll a lakók rendelkezésére, amíg megépülnek a megújult lakások a régióban.

(Nyitóképünkön a segélyszállítmány egy részét rakodják a tehervonatra. Fotó: Marek Knopp / ÖBB RCG)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.