Mozdonykarambol Pusztaszabolcson, túlfutó repülő Isztambulban – ez történt a héten a közlekedésben
Újabb szoborgőzössel bővült az Operaház. Az 1913-ban épített, mára meglehetősen romos állapotú 301,006-ost előző hétvégén szállították át az Istvántelki Főműhely területéről a 2010-ben bezárt Északi Járműjavítóhoz tartozó, néhány éve a Magyar Állami Operaház Eiffel Műhelyházához. A szabad ég alatt álló 301-es esztétikai felújításon fog átesni: a hiányzó alkatrészeket, például a hajtó- és csatlórudakat, fékhengereket a főlégtartályt, fémből készítik majd el. Az 1911–1914 között 22 példányban épített 301-esekből mára mindössze kettő maradt fenn: a másik, a 016-os a Vasúttörténeti Parkban található.
Nohab és Gigant ütközött Pusztaszabolcson. Február 3-án este az RCH Dunaújvárosból Ferencvárosba tartó, az állomáson áthaladó tehervonatának 630 016-os mozdonya, valamint a Kárpát Vasút Pusztaszabolcsról Selypre induló, betonaljakat szállító tehervonatának 459 022-es dízelgépe a 14-es számú váltónál oldalról súrolta egymást. A mozdonyok kis mértékben megrongálódtak, de nem siklottak ki, személyi sérülés nem történt. A baleset miatt Pusztaszabolcs és Iváncsa között másnap reggelig pótlóbuszt helyettesítette a személyvonatokat.
Kétszáz Desiro ML az ÖBB-nél. Lehívták az osztrákok az utolsó tizenegy motorvonatot is a Siemensszel 2010 áprilisában kötött, majd 2013 elején véglegesített, összesen kétszáz szerelvényre szóló keretszerződésből. Az ÖBB-nél cityjet márkanevet szerző vonatok egy része a bécsi elővárosi vasúton (S-Bahn), nagy többségük pedig Ausztria regionális viszonylatain közlekedik. A regionális kivitelen 259 ülés található, az utascsere oldalanként négy ajtón zajlik, az elővárosi Desirókon 244 szék áll az utasok rendelkezésére, a gyorsabb utascsere érdekében pedig hat ajtó található.
Túlfutott a Pegasus egyik repülőgépe Isztambulban. Február 5-én az Izmirből az isztambuli Sabiha Gökcen repülőtérre érkező PC2193-as járat túl gyorsan közelítette meg a pályát, ezer méterrel annak vége előtt ért csak földet, így nem tudott időben megállni. A TC-IZK lajstromú Boeing 737-800-as a futópálya mögötti lejtőn leszánkázva a reptér kerítésének ütközött. A gép törzse a szárny előtti részen kettétört, továbbá a farokrésznél is szétvált, a törzs és a hajtóművek is leszakadtak. A balesetben hárman életüket vesztették, további 179 embert kórházba szállítottak. A baleset időpontjában az időjárás nem volt kedvező: a repülőtér körzetében zivatar volt.
Kisiklott egy Frecciarossa Milánó közelében. A 9595 számú nagysebességű járat Milánóból tartott Salernóba február 6-án kora reggel, amikor Ospedaletto Lodigianónál kisiklott. A szerelvény első vonófeje egy váltón áthaladva nem a megfelelő vágányon haladt tovább, leszakadt a szerelvényről, majd egy, az állomáson várakozó karbantartó szerelvénybe csapódott. Ezt követően a hossztengelyhez képest 180 fokot fordulva az oldalára borult. A balesetben a vonófejen tartózkodó mozdonyvezető és jegyvizsgáló meghalt, a szerelvényen közel harmincan megsérültek.
Futópróbán az egyiptomi prototípus-kocsik. Megkezdődtek az egyiptomi megrendelésre orosz–magyar koprodukcióban készülő 1300 vasúti kocsi első példányainak tesztjei: a Transzmasholding által Tverben épített, harmadosztályú prototípus járműveket február 6-án este a CRS Laminátkája továbbította Szolnokról Nyíregyházán át Hatvanig, és másnap vissza. A kocsik decemberben indultak útnak Tverből, majd miután a fehérorosz–lengyel határon egy időre feltartóztatták, januárban, tréleren érkeztek a szolnoki Bi-Ka Logisztikai kft. telephelyére, majd a Szolnoki Járműjavítóba.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!