Nagyot zuhant az utasforgalom a Cseh Vasutaknál 2020-ban

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2021.03.11. 18:00
00_cseh_regiospider

A Cseh Vasutak 117,4 millió utast szállított a tavalyi évben, ami 35 százalékkal kevesebb, mint 2019-ben.

A nagymértékű visszaesés okát nem kell bemutatni, a koronavírus-járvány megfékezésére hozott megszorító intézkedések miatt utaztak jóval kevesebben a vasúttársaság vonatain, mint egy évvel korábban. Hasonló ütemben csökkent az utasszám a többi csehországi vasúti, illetve autóbusz közlekedést működtető kereskedelmi vállalatnál is. Hasonló ütemben csökkent az utasszám a többi csehországi vasúti, illetve autóbusz közlekedést működtető kereskedelmi vállalatnál is.

A világjárvány következtében a ČD vonatain 64 millióval kevesebb utast szállítottak tavaly, mint 2019-ben. A visszaesés 35 százalékos. Jelentősen, 41 százalékkal csökkent az utaskilométer értéke is, sőt az átlagos utazási távolság is 4,2 kilométerrel 43,5 kilométerre csökkent. 2020-ban a második és a negyedik negyedévben esett vissza leginkább az utasszám, a második negyedévben történelmi mélypontra sikerült csúszni. A statisztikák szerint akkor az utasok száma az egyévvel korábbi adatoknak mindössze a tíz százalékát tette ki.;

Az utasok számának csökkenése tükröződött a bevételen is, ami négymilliárd koronával volt alacsonyabb, mint 2019 azonos időszakában. Drasztikus mértékű, 66 százalékos visszaesést tapasztaltak a nemzetközi járatok kihasználtságán: míg 2019-ben 5,5 millióan utaztak nemzetközi járatokon, addig 2020-ban mindössze 1,9 millió utas volt a nemzetközi járatokon. A Cseh Vasutak ennek következtében takarékosságra kényszerül, egyebek között csökkentették a vállalat közép- és felsővezetőinek fizetését.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.