Normál nyomtávú tartálykocsikat szerez be az UZ

iho/vasút   ·   2023.11.03. 09:00
tatravagonka_tartalykocsi

A szlovák Tatravagonkától vásárolnak száztizenöt új gyártású járművet.

Az ukrán nemzeti vasút UZ tartálykocsitenderén a szlovák vasúti gyártó lett a befutó, a 12 millió 569 ezer 500 euró (jelenlegi árfolyam alapján körülbelül 4,6 milliárd forint) értékű megállapodást a napokban véglegesítették a felek. A kontraktus értelmében egy vagon 109 ezer 300 euróba (40,3 millió forintba) kerül. Az ukrán elektronikus közbeszerzési rendszer, a Prozorro alapján a beruházást a vasúttársaság gazdasági tevékenységéből származó forrásokból fogják finanszírozni.

A kocsik várhatóan 2023 végéig meg is érkezhetnek Kijevbe. A járműveket az ukrán vasúttársaság vasúti árufuvarozási leányvállalata, az odesszai köztpontú Transport Logistics Centre (JC Trans) fogja majd használni.

A járműbeszerzés újabb lépés Ukrajnának az európai vasúthálózathoz való integrációja felé, melyben a gördülőállomány döntő szerepet játszik. Ennek érdekében az Európai Beruházási Bank (EIB) nemrégiben kihangsúlyozta, hogy az állítható/cserélhető nyomtávú járművek hosszú távon nem járható út.

Lengyelország és Ukrajna megegyezett abban, hogy létrehoznak egy Varsótól Kijevig vezető normál nyomtávú vasúti összeköttetést, mivel manapság létfontosságúnak számítanak a két ország közötti hatékony kapcsolatok. Ukrajna orosz inváziója okán Kijev elszigetelődött a balti országoktól, az ukránok jelenleg csak Lengyelországon keresztül tudják elérni a térséget és Európa többi részét is – számol be a Rail Freight.

(Nyitóképünkön a tartálykocsik látványterve. Kép forrása: Tatravagonka / railfreight.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

És mit adhat nekünk a Talgo?

T. H. F.   ·   2024.03.04. 16:35

Bár a kormány a minap második lépcsőben is tárgyalt a magyar vasúti közlekedés versenyképessége szempontjából létfontosságú járműbeszerzésekről és infrastruktúra-fejlesztésekről, egyelőre csak azt tűnik egyértelműnek: egyik esetben sem várhatók gyors megoldások.