Rekordgyanús késés - Képek a Westbahnhofról

iho/vasút   ·   2012.12.01. 20:33

A Bécsből Zürichbe és Zürichből Bécsbe közlekedő Railjet-vonatpárok sosem a pontosságukról voltak híresek. A RJ 163-as számú vonat december 1-jei késése azonban rekordgyanús: A vonat az osztrák közszolgálati televízió teletextje szerint Zürich felől 19 óra 54 perckor érkezett Linzbe, ahonnan már 15 óra 12 perckor kellett volna indulnia Wien Westbahnhof felé. Ez nem kevesebb, mint 282 perc késést jelent, azaz kis híján öt óra késéssel közlekedik az ÖBB zászlóshajója. A 163-as Railjet becsült érkezési ideje Wien Westbahnhofra a fentebb említett forrás 20 óra 24 perckor történt frissítése szerint 21 óra 19 perc, ami a menetrend szerinti 16 óra 44 perccel szemben több mint négy és fél óra lemaradásnak felel meg.

A Bregenz felől érkező ÖBB intercity egy Railjet szerelvény képében érkezett fél óra késéssel<br>fotók: Berky Dénes

Minderről az ÖBB honlapján nincs tájékoztatás, így a késés okát sem ismerjük. Egy svájci vonatfigyelő honlap szerint a vonat menetrend szerint, 9 óra 48 perckor érkezett Buchs SG határállomásra, ahonnan az ÖBB felelős a továbbításáért.

Utastájékoztató képernyő, a Zürich felől érkező, és Budapestre tovább induló 165-ös railjetről, 55 perc késést jelez, melyet végállomásáig tartott a vonat

Tudósítónk szerint a Wien Westbahnhofra menetrend szerint 18 óra 44 perckor Zürich felől érkező és tíz perccel később Budapest-Keleti pályaudvar felé továbbinduló RJ 165-ös vonat is 55 perc késéssel érkezett Bécsbe. Ezen kívül több, nyugatról érkező vonat is 30-70 perc késéssel közlekedett. Többek között a Brengenzből érkező ÖIC és a Hamburg-Altona kiindulópontú ICE is.

Magyarok tömege érkezett az advent első hétvégéjén Bécsbe, akik mind az utolsó Railjettel szerettek volna hazajutni, egy óra késést kellett elviselniük. Itt már pár percen belül megérkezett a vonat, oda igyekszik az utazóközönség

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.