Új intermodális szolgáltatás a Delta Railnél

iho/vasút   ·   2023.01.04. 12:00
deltarail_intermodalis

A francia multimodális logisztikai vállalat a kelet-franciaországi Chalon-sur-Saone és a németországi Duisburg között indít vasúti fuvarokat február legvégétől.

Az új szolgáltatás összeköttetést teremt a Delta Rail chalons-i csomópontja és a szintén franciaországi maconi VIIA terminál, valamint a Németországban található Worms városának Rhenania Worms AG terminálja, továbbá a duisburgi Samskip terminál között. A vonatok irányonként hetente négyszer fognak indulni; a tranzitidő a Chalons–Worms viszonylaton A/B, a Chalons–Duisburg útvonalon pedig A/C lesz. A fuvarlehetőségből elsősorban a vegyipar, az acélipar és a fogyasztási cikkek előállítása fog profitálni, mindkét irányban.

A Modalis Group-leányvállalat Delta Rail azt nyilatkozta, mindenféle intermodális egységet szállítani fognak, tengeri (húsz és negyven láb hosszú) és szárazföldi egységeket, beleértve a konténereket, cserefelépítményeket és P400-as félpótkocsikat, amiket jelenleg teherautók, kamionok szállítanak közúton. A Delta Rail hálózatának köszönhetően most lehetővé válik Duisburg és Worms összekötése az észak-franciaországi Le Havre és a déli Marseille-Fos kikötőivel. A logisztikai vállalat ezen felül a duisburgi Sampskip termináltól is kínál fuvarlehetőséget számos hollandiai, lengyelországi, litvániai és svédországi helyszínre. Ez azt jelenti, hogy a két legnagyobb francia kikötő Chalons-on és Duisburgon keresztül már vasúton is összekapcsolódik Észak-Európával.

A kombinált fuvarozási szolgáltatásokat nyújtó Delta Rail jelenleg is rendszeresen közlekedtet intermodális járatokat Chalons-ból Le Havre és Marseille-Fos kikötőibe. A cég ezen felül a Marseille-től hatvan kilométerre fekvő Fos Tonkinban is épít egy terminált, mely várhatóan 2025 második negyedévében állhat szolgálatba – számol be a Rail Freight.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: www.deltarail.fr)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Blog Vörösszemhatás

Tíz éve már: szentesi répa, meg egyebek – terelve

Harmati Marcell   ·   2024.10.10. 18:00

Tíz éve nagyban zajlott a 120-as vonal felújítása. Bizony voltak napok, amikor teljes kizárás volt a csabai oldalban. Viszont az élet nem állhatott meg, így a nemzetközi gyorsvonatok, valamint az eredetileg 120-as vonali közlekedésre szánt tehervonatok kerülő útirányra kényszerültek.