Új szállítási folyosókra is kiterjeszti együttműködését a Transporeon és az RCG

iho/vasút   ·   2024.06.16. 08:45
transporeon_mozdony

A lépésnek köszönhetően az ügyfeleknek lehetőségük nyílik arra, hogy szállítmányaikat áthelyezzék az alacsonyabb karbonkibocsátású vasútra vagy olyan multimodális szállítási láncokra, melyeknél a hosszú távú szállítás vasúton zajlik, az első és utolsó kilométereket pedig rugalmasan teherautókkal végzik – ráadásul az ügyfél által igényelt helyről/helyre.

A Trimble-leány Transporeon és a vasúti logisztikai nagyvállalat 2023 márciusában jelentette be, hogy az RCG kínálatát és szolgáltatásait a Transporeon platformjába integrálja, lefedve több Németország–Ausztria–Olaszország kísérleti útvonalat. Ez összhangban áll az Európai Unió azon céljával, hogy 2050-re megduplázza a vasúti teherforgalom mennyiségét. Az integrált, teljes körű ellátási lánc lehetővé tételével a két vállalat garantálja, hogy a vasúti és multimodális szállítások ugyanolyan hatékonyan és kényelmesen intézhetők legyenek, mint a közúti fuvarok.

Az együttműködés a napokban el is nyerte az Osztrák Logisztikai Hálózati Szövetség (VNL) idei Ausztriai Logisztikai Díját. Ennek folytatásaként a két vállalat tovább erősíti partnerségét: új szállítási útvonalakat jelentett be. A sikeres kísérleti programot követően háromról nyolcra növelik a rendelkezésre álló útvonalak számát az alábbi vasúti folyosókon:

  • Eurázsiában: Belgium–Nyugat-Törökország, Észak-Rajna-Vesztfália–Nyugat-Törökország, Közép-Magyarország–Nyugat-Törökország,
  • Közép-Európában: Alsó-Szászország–Veneto (Olaszország), Észak-Rajna-Vesztfália–Veneto, Kelet-Ausztria és Magyarország–Veneto,
  • Kelet–Nyugat: Közép-Szerbia–Észak-Rajna-Vesztfália, Nyugat-Románia–Belgium.

Ezen felül a Transporeon szállításkezelő platformjának felhasználói a fokozott átláthatóságnak köszönhetően könnyen hozzáférhetnek az RCG-szállítmányok adataihoz. Többek között:

  • a telematika használatával az elsődleges adatok valós időben begyűjthetők, a feladók valós időben követhetik nyomon vasúti szállítmányaikat a Transporeon platformon keresztül,
  • a Transporeon platformja a CountEmissionsEU-vel összhangban felkínálja az üvegházhatású gázok kibocsátási lábnyomának kiszámítását.

A Nestlé Magyarország a karbonlábnyom csökkentésére irányuló folyamatos erőfeszítéseinek részeként aktívan kutatja a multimodális fuvarozásban rejlő lehetőségeket. A büki Nestlé Purina üzem elosztóközponti (DC) vezetője, Zahucki Zsolt elmondta: a Transporeonnal és az RCG-vel való együttműködés révén térképezik fel a multimodális szállítás mint alacsonyabb kibocsátású megoldás potenciálját. A technológia kihasználásával arra törekednek, hogy megtöltsék a járműveket és hatékonyabban tervezzék meg a fuvarokat, eközben okosabb döntéseket hoznak, melyek összhangban állnak a kibocsátáscsökkentési célkitűzésekkel. Ez része a vállalatnak az intenzívebb vasúti közlekedés felé való elmozdulást célzó, szélesebb stratégiájának.

A Trimble Transportation Europe-nál úgy vélik, ahogy a dekarbonizációs törekvések iránti igény nő, a szállítók is egyre inkább a közútiról a multimodális megoldások felé kezdik terelni a fuvarokat. A legújabb kutatások azonban arra világítanak rá, hogy a vasúti/multimodális szállítás más ellátásilánc-megoldásokkal való integrációjának hiánya alapvető problémát jelent. Ez a helyzetet igyekeznek kezelni az RCG-vel való együttműködéssel. Ezen felül egy márkajelzéssel felmatricázott mozdonyt is üzembe állítanak az RCG hálózatán, az együttműködés erejét szimbolizálva.

Az ÖBB Rail Cargo Group elnöke, Clemens Först arról beszélt, a vállalatnál elkötelezettek amellett, hogy Európa fenntartható logisztikai gerincét alkossák, növeljék a vasúti szállítás piaci részesedését, elérhetővé és vonzóvá téve azt, különösen az új ügyfelek előtt. Az RCG stratégiájának középpontjában olyan multimodális szállítási kínálat áll, mely egyesíti a vasút fenntarthatóságát a közút rugalmasságával. A Transporeonnal való együttműködés jelentős lépés afelé, hogy ezeket a szolgáltatásokat könnyen használhatóvá és gördülékennyé tegyék. Az RCG már most is olyan szintű valós idejű láthatóságot garantál, mely meghaladja az ellátási lánc vezetőinek közúti szállítással kapcsolatos tapasztalatait – és ez még csak az út kezdete.

Az ÖBB teherszállítási ágaként funkcionáló, a Rail Cargo Austria AG-hoz tartozó Rail Cargo Group Európa vezető logisztikai vállalataként Európától Ázsiáig a nap 24 órájában formálja az iparágat, összekötve embereket, üzleteket és piacokat, az elsőtől az utolsó kilométerig. A világ 18 országában jelen lévő RCG összesen 5912 logisztikai szakembere évente körülbelül 419 ezer vonatot – naponta nagyjából 1150-et – közlekedtet le biztonságosan, évente több mint 78 millió tonna nettó forgalmat kezelve, hatékony, végpontok közötti logisztikai megoldásokkal.

A Trimble-höz tartozó, ulmi központú Transporeon küldetésének tekinti, hogy a közlekedést szinkronba hozza a világgal, ellátva a legnagyobb, több mint 1400 feladóból és kiskereskedőből, valamint több mint 150 ezer szállítóból és logisztikai szolgáltatóból álló, globális árufuvarozási hálózatot, továbbá a platformon naponta több mint 110 ezer szállítmányt és százezernél is több kikötői be- és kirakodási időpontfoglalást kezelve. Ez egy év alatt hozzávetőlegesen 55 milliárd eurónyi (jelenlegi árfolyam alapján körülbelül 20 ezer 600 milliárd forintnyi) áruforgalmat jelent.

(Nyitóképünkön az RCG Transporeon-matricával díszített Siemens Taurus mozdonya. Kép forrása: ÖBB)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek