Ülés, hitel, használtbusz, pénztárgép
A BKV buszhelyzetének tarthatatlan állapotára már mi is többször felhívtuk a figyelmet. Tűzoltásként a cég egy három évre szóló vázjavítási programot indított idén, ami összesen 1297 autóbusz vázjavítását tartalmazza, keretszerződés-szerűen, azaz évente tetszőleges mennyiségű kocsi küldhető felújításra. Ennek keretében például idén 123 busz vázjavítását fogja elvégeztetni a cég.
A vázjavításhoz hasonlóan a régi buszok életben tartását szolgálja az a nemrégiben kiírt pályázat, ami ülések felújításáról szól. A két évre szóló megállapodásban évi 4946 utas- és 48 járművezető ülés javítása, 1270 új ülés szállítása, valamint 8886 üléshez alkatrész szállítása szerepel.
A Volánbusz a napi likviditást biztosító, úgynevezett rulírozó hitelkeretre írt ki nemrégiben pályázatot, összesen 2,8 milliárd forint értékben. A volánok járműparkjának megújítását szolgáló MFB-hitel folyósítására kiírt pályázat Volánbuszos része pedig most zárult le, kérdés azonban, hogy a nyertes K&H Bank mikor folyósíthatja a hitelt, az egész beszerzési procedúrát ugyanis egy időre felfüggesztette az állam.
Még a Volánbusznál maradva, a tavalyi év vége előtt megérkezett az a három használt autóbusz (két Scania Irizar PB, és egy MAN Lion’s Coach), ami lízing keretében került a céghez, egy korábban lezárult tender kapcsán. A két hatéves Scania várhatóan Tempo 100-as fordára kerül. A Lion’s Coach pedig a nyáron érkezett használt kocsikkal megegyező kivitelű.
Követve a többi volán példáját, a Bakony Volán is nagyszabású fejlesztésbe fogott, amelynek célja a teljes utastájékoztatási, forgalomirányítási rendszer korszerűsítése. A cég által kiírt aktuális pályázat komplett rendszerről szól, amely tartalmazza az összes autóbuszba kerülő pénztárgépet, járművezetők azonosítására szolgáló elektronikus kártyákat, az összes buszra elegendő járműfedélzeti kijelzőt és hangos utastájékoztatót, valamint a pályaudvari kijelzőket, és egy új menetirányító szoftvert.