Már ötszáznál is több Vectron kelt el
Újabb nyolc Vectront kért az osztrák European Locomotive Leasing (ELL) mozdonylízingcég a német gyártótól. A 6400 kilowatt teljesítményű, kétszázas tempóra képes villanygépek a Cseh Vasútnál állnak majd forgalomba a Prága és Berlin között közlekedő eurocityk élén – jelenti az International Railway Journal.
A Siemens nyilatkozata szerint a napokban megkötött megállapodással a flexibilitása okán könnyen az egyéni igényekre szabható Vectron mozdonycsalád tizennégy ország harmincegy vásárlója által már ötszázhét megrendelt villanygépnél tart. A legnagyobb mennyiséggel jelenleg az ELL büszkélkedhet, eddig száznyolc Vectront vásároltak: 2014 elején ötven, 2016 közepén pedig további ötven gépet rendeltek a mostani beruházás előtt. A bécsi központú lízingcég szolgáltatásait magyar vasúttársaságok is igénybe veszik: a GYSEV három, az MMV pedig – egyelőre – két Vectront bérel.
Az első Vectront 2012-ben építette meg a Siemens. A mozdonycsalád elektromos áramról üzemelő változata azóta számos verzióban gördül ki a müncheni gyárkapukon: megtalálható váltakozó áramú (AC), egyenáramú (DC), többáramnemű (MS) kivitel, 5200, 5600 és 6400 kilowatt teljesítménnyel. Biztonságos használatuk érdekében az egységes európai vonatbefolyásoló rendszeren (ETCS) kívül az egyes nemzetek saját vonatbefolyásolási rendszereit is fel lehet rájuk telepíteni. Közlekedési engedéllyel eddig Ausztriában, Bulgáriában, Csehországban, Finnországban, Horvátországban, Lengyelországban, Magyarországon, Németországban, Norvégiában, Olaszországban, Romániában, Svájcban, Svédországban, Szerbiában, Szlovákiában, Szlovéniában és Törökországban rendelkeznek a Vectronok – számol be a Railway Gazette.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!