Stadler-mozdonyok kamionszállításhoz

iho/vasút   ·   2023.03.15. 12:00
stadler_euro6000

A vegyesen villamos- és dízelgépek Spanyolországban, az algecirasi kikötő és a zaragozai Plaza logisztikai központ között fognak RoLa-vonatokat továbbítani.

A CMA CGM, az Eco Rail és a Marcotran által vasúti kamionszállításra közösen létrehozott Rail & Truck Strait Union (RTSU) vállalkozás összesen tizenegy Stadler-mozdonyt szerez be, melyeket az Alpha Trains lízingcégtől fognak hosszútávon bérelni. A napokban bejelentett megállapodás keretében hét hattengelyes, többáramnemű Euro 6000-es villamosmozdonyt és négy Euro 4001-es dízelmozdonyt állítanak forgalomba. A járműveket 2024 és 2025 során építi meg spanyolországi, albuixechi üzemében a Stadler Rail.

Az Alpha Trains Group azt nyilatkozta, az RTSU egyéni igényei szerinti megrendelés a közlekedési minisztérium pénzügyi támogatásával valósulhat meg.

A „gördülő országút”, vagyis a kamionszállító RoLa-szolgáltatáshoz szükséges űrszelvényhez részben át kell alakítani a körülbelül ezer kilométeres vasúti útvonal infrastruktúráját, a munkálatok már jelenleg is folynak. A szolgáltatás várhatóan 2024-ben indulhat el, melynek köszönhetően a számítások szerint évente 94 ezer tonna szén-dioxid kibocsátását lehet majd megelőzni – számol be a Railway Gazette.

(Nyitóképünkön a Stadler Euro 6000-esének látványterve. Kép forrása: Stadler Rail / Railway Gazette)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!