A Stadlertől vesz új villamosmozdonyokat az LTG Cargo

iho/vasút   ·   2024.12.21. 12:00
stadler_eurodual_ujabb

A litván nemzeti tehervasút tizenhét hattengelyes EuroDual vontatóra adott le rendelést.

A 25 kilovolt ötven hertzes váltakozó áramú (AC) rendszerről üzemelő gépeket a hattengelyes EuroDual mozdonyplatform alapján fejleszti ki és gyártja majd le a spanyolországi Valenciában a Stadler. A megállapodás opcionálisan további tizenhét gép vásárlását, alkatrészellátást és háromévnyi karbantartást is lehetővé tesz.

A kontraktus új mérföldkövet jelent a svájci gyártó számára, mivel egyrészt először szállíthat mozdonyokat a balti országba, másrészt pedig extrém időjárási körülmények között is bemutatkozhat majd az EuroDual mozdonycsalád: a teherszállításra tervezett gépek mínusz negyven Celsius fokos zimankóban is megbízhatóan tudnak majd dolgozni a téli, hónak és jégnek ellenálló csomagnak köszönhetően.

A széles, 1520 milliméter nyomtávú mozdonyok ötszáz kilonewton legnagyobb vonóerő és 6150 kilowatt teljesítmény leadására, valamint százhúsz kilométer per órás üzemi sebességre lesznek képesek. A visszatápláló (regeneratív) funkcióval ellátott villamos fékrendszer tovább növeli a gépek hatékonyságát, melyekre SA3s típusú automatikus ütköző- és vonókészüléket szerelnek fel. Ez lehetővé teszi a nehéz teherszállítási műveletek lebonyolítását az olyan európai trendekkel összhangban, mint a közlekedés szén-dioxid-mentesítése, a digitalizáció és a még hosszabb tehervonatok.

A jármű mindkét végén található egy, a legújabb ergonómiai szabványoknak, valamint az európai zaj- és kényelmi előírásoknak megfelelő vezetőfülke. A biztonsági kamerarendszer fülkénként két visszapillantó és egy előre tekintő kamerából áll, melyekkel a vezér megfelelően tájékozódhat a középen elhelyezett ülésből, ahonnan kiváló kilátás nyílik a pályára, maximalizálva a biztonságot. Ezeken felül egy WC-t is kialakítottak a fedélzeten.

A Stadlertől elmondták, a litván mozdonyok ugyanolyan nagyteljesítményűek lesznek, mint az EuroDual mozdonycsalád többi tagja, elősegítve a közútiról a vasúti szállításra való átállást, azaz a modális váltást.

Az LTG Cargónál úgy vélik, az új villamosmozdonyok egy új, még fenntarthatóbb és még megbízhatóbb vasúti árufuvarozási korszak kezdetét jelentik Litvániában. A korszerű gépek Vilnius és Klaipėda között fognak tehervonatokat továbbítani – a főváros és a fontos kikötőváros közötti folyosón zajlik az ország vasúti teherforgalmának fele. A villamos mozdonyok ráadásul körülbelül háromszor hatékonyabbak a dízelüzemű társaiknál, ennek köszönhetően még környezetbarátabb és versenyképesebb áruszállítási szolgáltatásokat tudnak majd nyújtani a megrendelőknek.

(Nyitóképünkön az EuroDualok látványterve. Kép forrása: Stadler Rail)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Németország további nyolcmillió eurót fordít a digitális automata kapcsolókészülékkel összefüggő kiadásokra

iho/vasút   ·   2024.12.30. 08:30

Egészen pontosan: a közlekedési szakminisztérium 8,25 millió eurót különített el a készülék „bemutatójának, tesztelésének és jóváhagyásának folytatására és befejezésére”. Az összeget a technológiához köthető számos kezdeményezés egyike, a DAC4EU konzorcium támogatására fordítják, bár az egyelőre nem világos, hogy ezen belül is konkrétan mire.