A Szent Gellért tér–Műegyetem M metróállomás környékén is korszerűbbek lettek az utastájékoztató táblák

Az ügyfelektől beérkező visszajelzéseket is figyelembe véve a táblákon a korábbiakhoz képest nagyobb méretben szerepelnek az azonosítókódok és a járatszámok is.
A három éve tartó megállófelújítási sorozat részeként most a XI. kerületi Szent Gellért téren folytatta az utastájékoztató táblák cseréjét a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Évekkel ezelőtt a társaság ügyfeleitől több észrevétel érkezett a hiányos, megkopott információs táblák és a kevésbé érthető tájékoztatás miatt. Annak érdekében, hogy az utastájékoztatás informatívabb és átláthatóbb legyen, a BKK a táblák cseréjéről döntött. A társaság nemcsak az elhasználódott, tönkrement eszközöket cseréli, hanem új megoldásokat is alkalmaz, ahol az indokolt.
Az egyedi azonosító kódok segítségével az utasok könnyebben megtalálják a nekik szükséges járatokat azokon a végállomásokon és csomópontokban is, ahol több vonalra is fel lehet szállni. A jól látható, betűk és/vagy számok kombinációját tartalmazó kódok (például A2, C5, vagy 1, 2, 3 stb.) megjelennek a megállóhelyi oszlopon és a BKK webes felületein elérhető térképeken is. Ez a megoldás akkor is hasznos, ha egy forgalmi változás miatt egy-egy buszjárat másik megállóhelyről indul. Ilyenkor az új kódok alapján könnyebben lehet tájékozódni, hogy a terelt útvonalon közlekedő buszra melyik megállóban kell felszállni. Az új táblák nemcsak vizuálisan vonzóbbak, hanem jobban illeszkednek az utasok igényeihez, és segítik a gyorsabb információszerzést.
A Budapesti Közlekedési Központ az elmúlt három évben már csaknem ötven csomópontban tette korszerűbbé a tájékoztatást, és a következő hetekben, hónapokban a szakemberek további forgalmas helyszíneken folytatják a munkát. A három év alatt összesen több mint 1700 tábla került ki és újult meg a BKK gondozásában, néhány helyen a sérült, „Dohányozni tilos” táblák helyett, illetve a kopott KRESZ-táblák helyett is újakat szereltek fel a társaság munkatársai.
A közlekedési tájékoztatás nem pusztán eszköz, hanem egy élhetőbb város fontos feltétele. A BKK célja, hogy mindenki, aki Budapesten közlekedik, könnyedén és gyorsan megtalálja az úti céljához vezető legjobb megoldást – legyen szó helyi lakosokról, turistákról vagy alkalmi utazókról. A BKK a fejlesztések révén, a logikusabban elhelyezett információkkal, közérthetőbb elemekkel 2025-ben még nagyobb figyelmet fordít ügyfelei igényeire, hogy Budapesten a lehető legjobbá, még élhetőbbé és kényelmesebbé váljon a közösségi közlekedés.
Írásunk a BKK céges közleménye alapján készült.
(Nyitóképünk forrása: BKK)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!