Átépül a lánchídi villamosalagút

Vörös Attila   ·   2015.03.15. 13:45
BB-AAIMG_4754

Ahogy korábban már megírtuk, hétfőn elkezdődik a Lánchíd budai hídfőjénél lévő villamosalagút átépítése. Az alagút újragondolására azért van szükség, hogy a 34 méteres CAF villamosok a budai fonódó hálózat Bem rakparti szakaszán is tudjanak közlekedni. A munkálatok idején – a BKK jóslata szerint egy éven át – a 19-es és a 41-es villamos helyett a Clark Ádám tér és a Batthyány tér között a meghosszabbított útvonalon, megnövelt üzemidővel közlekedő 17-es villamospótló busszal, illetve a 86-os autóbusszal lehet utazni.

Az utolsó hétvége az alagútban<br>A képre kattintva galéria nyílik!<br>(fotók: Vörös Attila)

Ahogy a BKK írja: „a több ütemben zajló átépítéssel az alagút szerkezetének főbb méretei megmaradnak, de ahhoz, hogy a jelenleginél nagyobb villamosok is elférjenek az alagútban, a középső oszlopokat el kell bontani. Az alagút teljesen megújul: támfalas szakaszát és a középső oszlopokat elbontják, középső szakaszát pedig átépítik.”

A villamospálya jelenlegi íveit is meg kell növelni, kell egy kicsit egyenesíteni

A villamos alagútjának átépítése mellett megújul a Bem rakparti szakasz áremellátási rendszere és a mostani életveszélyes gyalogos–biciklis járdát is kiszélesítik majd. A munkálatokat 2016 március végére fejezik majd be, a 884 millió forintos beruházást teljes egészében a főváros finanszírozza.

A BKK giga-plakátjáról levágtuk a lényeget; Csóka utca=Indóház-szerkesztőség!

A magyarországi Duna-szakasz első hídját, a Széchenyi lánchidat 1839-ben kezdték el építeni és 1849. november 20-án avatták fel. Az első budai villamosalagutat a híd alatt 1907-ben adták át, tizenegy évvel azután, hogy 1896 nyarán megindult a budai rakparton a Batthyány tér irányából a villamosközlekedés. A Lánchidat 1914-ben a nagyobb teherbírás érdekében átépítették, majd 1924-ben a hídon át indult el a főváros első, Dunán átkelő autóbusz-viszonylata, a 4-es. A II. világháború pusztítását a Lánchíd sem kerülte el, 1945. január 19-én felrobbantották. Az újjáépítést 1947-ben kezdték meg, az új hidat 1949. november 20-án, az eredeti híd avatásának századik évfordulóján adták át a forgalomnak. Azóta szerencsére csak karbantartási munkákat kellett végrehajtani a hídon, bár ráférne már az alaposabb felújítás is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az Erdélybe induló Történelmi Székely Gyors zarándokvonatra és az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek