Befutott az első hsziani konténervonat Rotterdamba

iho/vasút   ·   2020.09.28. 13:45
rotterdam_kikoto

A kínai termékeket szállító szerelvény Írországból érkező árukkal megrakva tér majd vissza Kínába.

A holland nagyváros kikötőjébe a napokban érkezett meg Hszianból az első közvetlen, a Maersk konténereit szállító tehervonat. A visszaútra 35 konténert kap a szerelvény, a szállítmány Írországban előállított, csecsemőknek szánt tejpor. A konténereket a rotterdami Rail Service Centerben (RSC) pakolják majd a vasúti kocsikra, ezt követően a szerelvény hamarosan vissza is indulhat Hszianba. Az RSC szerint a héten a második szerelvény is befut Hszianból, és ha minden jól megy, a járatok heti rendszerességgel közlekedhetnek.

A DBO Bahnoperator és a BTE által üzemeltetett vonatot Hollandiában az Independent Rail Partner mozdonya vontatja. Hogy az áruk a hatalmas kikötőben a megfelelő terminálhoz jussanak el, igénybe veszik a kikötő transzferszolgáltatását, a Port Shuttle-t. A Hszianban tehervonatra pakolt konténerek az orosz enklávé Kalinyingrádig végig vasúton jutnak el. A szállítmány útközben legfeljebb csak forgalmi okokból áll meg: például a kínai–kazah határon, Alasankounál a normál nyomtávról szélesre váltás okán a konténereket át kell rakodni széles nyomtávú kocsikra. Az új szerelvény Kalinyingrádig megy. Ott a konténereket azonnal hajóra rakodják, majd a Balti-tengert áthajózva a németországi Mukrannál lépnek be az Európai Unió területére, ahol a már megrakodásra készen álló tehervonatra kerülnek, és folytatják útjukat Rotterdamig.

Az első közvetlen szállítmánynak a tervek szerint augusztus végén kellett volna megérkeznie a rotterdami kikötőbe, a fuvart azonban elnapolták. Az eddig útnak indított vonatoknak köszönhetően már jobb a helyzet, a szállítások valószínűleg menetrend szerintivé válnak. Az új szolgáltatás már csak azért is figyelemre méltó, mivel a rotterdami kikötőbe utoljára 2015-ben érkezett közvetlen konténervonat Kínából – az elmúlt öt év során csak nagyobb európai csomópontokon, például Duisburgban, Kölnben vagy Tilburgban átrakodva közlekedtek a kínai fuvarok. Továbbá Rotterdam most már egyre inkább célállomás és kevésbé tranzitcsomópont, a kikötő rövid távú tengeri fuvarozási szolgáltatásai figyelembe véve azonban az utóbbi a hosszú távú funkció – számol be a Rail Freight.

(borítókép forrása: Port of Rotterdam)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek