Bővíti törökországi fuvarjait az RCG
Németországból, Szlovákiából és Romániából is új TransFER-vonatokat indít Törökországba a logisztikai vállalat.
Mérete, valamint Európa és Ázsia közötti stratégiai elhelyezkedése okán Törökország fontos nemzetközi logisztikai csomópont. Európa második legnagyobb vasúti árufuvarozója, az ÖBB Rail Cargo Group (RCG) Európa- és Ázsia-szerte köt össze kikötőket, gazdasági központokat és ipari csomópontokat. A vállalat Törökországot érintően jelenleg negyvennél is több TransFER-útvonalat kínál Isztambulba vagy onnan, kapcsolatot teremtve a történelmi metropolisz gazdasága, valamint a közelben található, fontos nemzetközi áruterminál, Halkali között.
A Törökországot érintő szállítmányozás iránti egyre nagyobb igényeket figyelembe véve bővíti most hálózatát az RCG. Az új összeköttetéseket közvetlen, fix menetrendű, vonzó tranzitidőket kínáló fuvarokra alapozzák. Ezen TransFER-fuvarok kifejezetten alkalmasak az ISO konténerek szállításához, sőt még veszélyes árukat is lehet szállítani.
Az egyik új szolgáltatás keretében a németországi Baden-Württemberg szövetségi tartomány keleti részén fekvő Giengen és az Isztambultól körülbelül nyolcvan kilométerre nyugatra található Cerkezköy között indulnak közvetlen tehervonatok, összekapcsolva ezzel Nyugat-Európa gazdasági központjait a dél- és délkelet-európai országokkal. Az augusztustól igénybe vehető TransFER-fuvarok hetente kétszer teszik meg oda-vissza a Giengen–Ulm–Passau–Bécs–Hegyeshalom–Kürtös (Curtici)–Giurgiu–Ruse–Svilengrad–Kapikule–Cerkezköy utat. A tranzitidő körülbelül hét nap. A kapcsolódó rá- és elhordó járatokkal pedig további nyugat-európai és törökországi terminálok is elérhetőek. A szolgáltatásról bővebb részleteket ide kattintva lehet olvasni.
A TransFER-hálózatot bővítik a Pozsonyt Isztambullal, valamint Köseköy-jel összekötő új, közvetlen fuvarok is. Előbbi járatai hetente egyszer fogják megtenni az oda-vissza utat, kezdetben körülbelül ötnapos tranzitidőt kínálva (további részletek és menetrend itt). Utóbbi Törökország ázsiai részét kapcsolja össze a Marmaray-alagúton keresztül Európával; a vonatok hetente kétszer közlekednek mindkét irányban, vonzó, alig hatnapos tranzitidőt kínálva a csehországi, lengyelországi, szlovákiai és nyugat-magyarországi csomópontokhoz (részletek itt).
A nagyobb gyakoriságú TransFER-kapcsolatok összekötik a nyugat-európai gazdasági központokat az eurázsiai régióval, továbbfuvarozási lehetőségeket kínálva Anatólia és Közép-Ázsia, valamint Kína között. A két új pozsonyi fuvar a Sopron–Isztambul szolgáltatás helyébe lép.
Romániában a Kürtös és Isztambul között már meglévő TransFER-vonatok gyakoriságát növeli az RCG: az eddigi heti két oda-vissza fuvar helyett már három elérhető (részletek és menetrend ide kattintva tekinthető meg).
Az RCG a Csehországot az Északi-tengerrel összekapcsoló új fuvarlehetőséggel tovább bővítette digitális TransNET szolgáltatását, mellyel egy helyen elérhető a kikötőket, üzleti és ipari csomópontokat összekötő teljes TransFER-hálózat – a mottó: „TransNET, let’s play!”, vagyis magyarul: „Játsszunk!”. A szolgáltatás tizenkét nyelven elérhető és lehetővé teszi az útvonalak kombinációinak felfedezését, továbbá új útvonalak kialakítását. A megfelelő útvonal kiválasztását követően ikonok mutatják, hogy az adott helyszíneken milyen szolgáltatásokat lehet igénybe venni.
Az ÖBB teherszállítási ágaként funkcionáló Rail Cargo Group Európa vezető logisztikai vállalataként Európától Ázsiáig a nap 24 órájában formálja az iparágat, összekötve embereket, üzleteket és piacokat, az elsőtől az utolsó kilométerig. A vállalat a világ 18 országában van jelen, ezek közül tizenötben saját alkalmazottakkal. Az RCG 34 különböző nemzetiségű, összesen 5755 logisztikai szakembere évente körülbelül 463 ezer vonatot – naponta nagyjából 1270-et – közlekedtet le biztonságosan, évente 94 millió tonna nettó forgalmat kezelve, hatékony, végpontok közötti logisztikai megoldásokkal. A Rail Cargo Austria AG-hoz tartozó RCG az Ausztriában szállított áruk 28 százalékát továbbítja, ezzel Európa élmezőnyébe tartozik. Ráadásul így évente körülbelül 1,1 millió tonna szén-dioxid kibocsátását is megelőzi Ausztriában.
(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: ÖBB RCG AG)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!