Új, Kína és Európa közötti szállítási útvonalat próbált ki a Kazah Vasutak
A Törökországon keresztül vezető fuvar célja a zsúfolt fekete-tengeri áthajózás kikerülése.
A Törökországon keresztül vezető fuvar célja a zsúfolt fekete-tengeri áthajózás kikerülése.
Az első fuvar még december végén indult Hszianból és tizenöt nap alatt ért el a magyar fővárosba, ahonnan további európai célállomások is elérhetők.
A Kína és Európa közötti áruforgalom új mérföldkövet ért el tavaly, annak ellenére is, hogy az eurázsiai fuvarozás valószínűleg egyik legingatagabb évét hagytuk magunk mögött.
A délkelet-ázsiai országból Kínán keresztül utaznak a szállítmányok, akár Európába is.
A szállítási folyosó északi, Kína–Oroszország–Fehéroroszország (Belarusz) útvonalának határátmeneteinél és vasúti teherfuvarozási termináljainál jelentős fennakadások tapasztalhatók.
A logisztikai vállalat 2023 elejével létrehozza Sanghajban a Rail Cargo International Freight Forwarding leányvállalatát.
Az Oroszországi Vasutak vezetője, Oleg Belozerov a Transz-eurázsiai Közlekedési Koordinációs Tanács (CCTT) 31. plenáris ülésén számolt be az orosz vasúthálózat idei helyzetéről.
A Kínában szerencsenapnak számító november 11-e alkalmából idén már tizennegyedik alkalommal rendezték meg az úgynevezett „Dupla 11” vásárlási fesztivált. Rekord értékesítést remélnek.
A kazahsztáni szárazkikötő a napokban már az idei hatezredik Kína–Európa viszonylatú tehervonatot kezelte.
Az akkumulátorokat gyártó kínai CATL szeptember elején kezdte meg debreceni üzemének építését, a beruházás 7,34 milliárd euró értéket képvisel.
A közvetlen tehervonatok a Benelux- és Ruhr-térséget Romániával és Törökországgal kötik össze.
Idén augusztus 21-én érték el a fontos mérföldkövet, tíz nappal hamarabb, mint 2021-ben. Az eurázsiai szállítási folyosó növekedése viszont lelassult.
Németországból, Szlovákiából és Romániából is új TransFER-vonatokat indít Törökországba a logisztikai vállalat.
A magyar, a török, a bolgár és a szerb közlekedési miniszterek Isztambulban találkoztak a Budapest és Isztambul közötti vasúti infrastruktúra fejlesztése, ezáltal a vasúti árufuvarozás elősegítése érdekében.
Habár a tranzitidők minden esetben jóval hosszabbak, a világgazdaságnak működni kell. Konstanca és Törökország az eddigi nyertesek között.