Egyre hosszabb távot fut Zátopek

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2013.12.20. 12:30
Kiskep_380

A 380-as sorozatú Škoda 109E típusjelű többáramnemű villamos mozdony december 15-étől Prágából egészen Bécsújhelyig (Wiener Neustadt) továbbít két EuroCity vonatpárt. A kiválasztottak a 73/72 Smetana és a 75/74 Franz Schubert járatok lettek. A Smetana EC Prágából 6:39-kor indul, s 11:55-kor ér célba. Kis pihenő után a hivatalosan Emil Zátopek nevét viselő mozdony fölveszi az EC párját, s visszaindul Prágába 14 óra 4 perckor, s 19:21-re ér vissza honállomására. A másik EC pár kétórával később jár ugyanilyen fordában, tehát 8:39-es indulással és 21:21-es érkezéssel Prágában.

Wien-Meidling állomáson a Škoda legújabb szerzeménye<br>(fotók: Berky Dénes)

A 2013/2014-es menetrendi időszakban öt különböző gépfordában teljesítenek szolgálatot a mozdonyok, ezek közül az egyik nem kevesebb, mint hatnapos. A mozdonyok Csehországon és most már Ausztrián kívül Szlovákiába, Zsolnára is rendszeresen ellátogatnak. A ČD-nek a Škodával folytatott huzavonája elcsitulni látszik, a két cég végre tárgyalóasztalhoz ült, s úgy látszik, hogy végül mégsem kerül bíróság elé a leszállítás késedelmének ügye. A mozdonyból összesen húsz készült, s a gyártó már mindet átadta a Cseh Vasutaknak.

Befutott egy korosabb ÖBB-cimbora is egy ingavonattal

Az még a jövő zenéje, hogy látjuk-e majd magyar pályán is a Škoda üdvöskéjét, ha megkapja a gép az összes szükséges engedélyt és tanúsítványt az NKH-tól, akkor valószínűleg a 70-es vonalon cikáznak majd a cseh EuroCityken.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.