Jelentős támogatáshoz jut a francia egyeskocsi-fuvarozás

iho/vasút   ·   2022.10.18. 15:00
sncf_bb27000

Az Európai Bizottság a múlt héten fogadott el egy 450 millió eurós támogatási programot.

Újabb ösztönzőt kapnak a franciaországi vasúttársaságok: a 450 millió eurós (a jelenlegi árfolyam mellett több mint 180 milliárd forintos) tőkeinjekció célja a franciaországi egyeskocsi-fuvarozási szolgáltatások támogatása, mivel a kulcsfontosságú ágazat jövője jelenleg veszélyben forog Európában. A lépéssel lendületet akarnak adni a francia nemzeti vasúti árufuvarozás fejlesztési tervének is.

A közel három évig, 2025. december 31-éig tartó támogatási programot az uniós állami támogatások értelmében hajtják végre. A finanszírozást a vasúttársaságok között közvetlen támogatások formájában szétosztani tervező Európai Bizottság úgy véli, a támogatás hatékony ösztönző lesz, mivel a kedvezményezettek állami finanszírozás nélkül nem végeznének egyeskocsi-fuvarozáshoz kapcsolódó tevékenységeket.

Az egyeskocsi-fuvarozás támogatása létfontosságú az áruszállítás közútról vasútra való tereléséhez. Például ez az ágazat Svájcban annak ellenére virágzott, hogy a közelmúltban olyan veszélyek fenyegetik jövedelmezőség szempontjából, melyeket a svájci kormány jelenleg kezelni próbál. A Svájchoz képest jóval kevesebb vasúti áruszállítást használó Franciaországban viszont a vállalatoknak nagyon hasznosnak bizonyulhat az egyeskocsi-fuvarozás ösztönzése.

A franciák 2021 második felében egy nemzeti vasúti árufuvarozási fejlesztési tervet indítottak el, melynek célja, hogy az országban a vasúti áruszállítás modális részesedése a jelenlegi kilenc százalékról tizennyolcra emelkedjen 2030-ra. A francia kormány erre a célra egymilliárd eurót (nagyságrendileg 400 milliárd forintot) bocsátott rendelkezésre, valamint elkészített néhány alapvető intézkedési tervet. A francia vasúti árufuvarozási szektor szerint azonban ez nem lesz elég. A francia vasúti árufuvarozás jövőjéért létrehozott 4F (Fret Ferroviaire Français du Future) szövetség idén év elején kihangsúlyozta: 2030-ig az egymilliárd euró tízszeresére van szükség a vasúti árufuvarozási és kombinált fuvarozási szektorok ösztönzésére, mivel az ország le van maradva más országokhoz képest.

Ebben az értelemben az Európai Bizottság támogatási programja nem csak csepp a tengerben. Sőt, ellenkezőleg, mivel hiányzik az állami finanszírozás, a franciaországi tervek pedig nem fejlődnek számottevően, a többmilliós támogatás hozzáadhat némi értéket a francia vasúti árufuvarozási szektorhoz, és segítheti a már egyeskocsi-fuvarozást eddig is végző cégeket abban, hogy megalapozzák és akár bővítsék is a vállalkozásukat – számol be a Rail Freight.

(Nyitókép forrása: Wikipedia)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek