Már tesztelik a CRRC első szénszálas metrószerelvényét

iho/vasút   ·   2025.01.20. 12:00
crrc_cetrovo_metro

A Cetrovo 1.0 típusú, hatkocsis vonat a csingtaói metró egyes vonalán szállít utasokat próbaüzemben.

A négyes szintű automatizálásra (GoA4) is alkalmas vonatot tavaly júniusban, háromévnyi fejlesztést követően mutatta be a CRRC Qingdao Sifang.

A száznegyven kilométer per órás tempóra képes szerelvény kocsiszekrénye, a beltérben található alkatrészek, a kezelőpult, a forgóvázkeret és más tartószerkezetek készültek szénszálból, a féktárcsákat pedig szén-kerámia kompozitból állították elő. A kínai gyártó szerint az innovatív anyagok használatával a vonat tömegét tizenegy százalékkal, az energiafogyasztást pedig hét százalékkal lehetett csökkenteni.

A Cetrovo 1.0-hoz egy speciális karbantartási platformot is kifejlesztettek: a SmartCare elnevezésű rendszer várhatóan huszonkét százalékkal csökkenti majd a karbantartási költségeket a szerelvény teljes életciklusa során – számol be a Rolling Stock World.

(Nyitóképünkön a prototípus szerelvény. Kép forrása: rollingstockworld.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.