Megújulnak az épületek a 120a vonalon

Tevan Imre   ·   2011.11.15. 19:30
IMG_00

Az utasok megtartásában, vasútra csábításában az a legjobb, ha egyszerre több fronton támadunk, a szolgáltatás színvonalában az hoz igazi javulást, ha a pálya renbehozásával csökken a menetidő, megújulnak az állomásépületek, és új, kényelmes járműveket is sikerül üzembe állítani, mondta Szarvas Ferenc a Budapest–Újszász vasútvonal ingatlanaiak felújítását elindító eseményen Maglódon. A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója így folytatta: mindenre nincs energiánk és forrásunk, ezért az elővárosi és a minőségi távolsági forgalomra koncentrálunk.

A MÁV két kiemelt projektet indít a felvételi épületek megújítására, a Balaton partján és a 120a vonalon. Utóbbin a pályát már rendbe rakták és az iho is sokat írt a többek között ide is beszerzendő motorvonatokról. Az újszászi vonalon az épületek zöme viszont rendkívül rossz állapotú

Nem mondható hívogatónak a maglódi állomás belseje<br />A képre kattintva galéria nyílik<br />(fotók: a szerző)

A projekt keretében 18 állomást, illetve megállóhelyet rekonstruálnak. Az érintett települések: Ecser, Maglód, Mende, Sülysáp, Tápiószecső, Szentmártonkáta, Nagykáta, Tápiószentmárton, Farmos, Tápiószele, Tápiógyörgye, Újszász, Zagyvarékas és Rákosmente, azaz a főváros XVII. kerülete.

Az eseményen megjelentek az érintett önkormányzatok vezetői. A polgármesterektől egyrészt azt tudhattuk meg, hogy ők kezdeményezték a rekonstrukciót, másrészt azt, hogy nem akarták elhinni, amikor a MÁV vezetése felvetéseikre pozitívan reagált. Az ötlet, a projekt elkezdése és a remélt befejezés időpontja pedig aztán már tényleg hihetetlenül közelinek tűnik az állami óriásvállalat korábbi ügyintézési menetéhez képest: Lebovits Gábor, a MÁV Ingatlangazdálkodási Igazgatóságának vezetője ugyanis jövő tavaszi befejezést ígért.

Az egymilliárdos program a felvételi épületeken kívül az állomási környezetre és a közlekedési kapcsolatokra (P+R, kerékpártároló, buszmegállók) is kiterjed. Szarvas Ferenc hangsúlyozta: nemcsak a megvalósításban, hanem a megszépült ingatlanok fenntartásában is számít az önkormányzatokra.

Polgármesterek és vasutasok közösen írták alá a vonalat ábrázoló óriástáblát

Az iho arról érdeklődött, hogy ebben, illetve más ingatlanprojektekben gondolnak-e a mai utasok olyan szükségleteinek kielégítésére, mint az ivóvíz, elektromos csatlakozás, wifi. Ellentmondásos választ kaptunk az ingatlanos szakemberektől. Ivókutak például lesznek, és más beruházásoknál már szóba került, hogy ne csak néhány vagonban, hanem állomásokon is legyen vezeték nélküli internet, de például az utasok által mobiltelefonjuk vagy számítógépük feltöltésére használható konnektorokkal kapcsolatban inkább a problémákat (biztonság, áramlopás) emlegették. Ezeket persze ott könnyebb megoldani, ahol az adott helyen jelen van a vasút személyzete.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Személyvonat siklott ki Lengyeltótiban

MÁV/iho   ·   2024.06.18. 10:20

A Desiro három tengellyel lépett ki a sínekről. A Kaposvár–Fonyód vonalon és a Helikon interrégióknál jelentős késéssekkel kell számolni. Az eseményhez a dombóvári segélyvonat vonult ki.