Megújult a vasúti pálya Szentlőrinc és Szigetvár között

iho/vasút   ·   2024.11.07. 12:00
szentlorinc_szigetvar_vasutipalya_1

A tíz kilométert érintő fejlesztés már az ötpontos közlekedési akcióterv részeként valósult meg.

A baranyai Szentlőrinc és Szigetvár között november 7-étől újra közlekedhetnek a személyszállító szerelvények, ezzel megszűnik az átmeneti megoldásként alkalmazott autóbuszos vonatpótlás.

A MÁV augusztus 31-étől végzett komplex pályafelújítást a 60-as számú, Gyékényes–Pécs vasúti fővonal részét képező szakaszon, aminek köszönhetően csendesebbé és kényelmesebbé válik az utazás, fokozatosan megszűnnek a sebességkorlátozások, ezáltal összességében gyorsul és lényegesen kiszámíthatóbbá, pontosabbá válik a térség vasúti közlekedése.

A vasúttársaság tavaly és idén összességében közel négymilliárd forintot költött saját forrásból a Szentlőrinc–Szigetvár szakasz felújítására, melynek eredményeként a két város között végig korszerű, hézagnélküli pályán és hamarosan sebességkorlátozás nélkül, ismét nyolcvan kilométer per órás tempóval közlekedhetnek a vonatok – a pálya műszaki állapota az elmúlt években oly mértékben romlott, hogy több szakaszon sebességkorlátozást kellett bevezetni, aminek következtében rendszeressé váltak a késések. A mostani munkálatok révén Szentlőrinc és Szigetvár között kiszámíthatóbbá válik a menetrend.

Tíz kilométer hosszan újult meg a 60-as vonal Szentlőrinc és Szigetvár között (képek forrása: MÁV Zrt.)

A pálya rekonstrukciója alatt ágyazatrostálást, szakaszos alépítményjavítást, betonalj- és síncserét végzett a vasúttársaság. A forgalomból ideiglenesen kizárt vonalrészen mintegy tíz kilométeren hézagnélküli vágány létesült, háromszáz méteren megújult az alépítmény, emellett átépült két vasúti átjáró is. Tavaly ugyanezt a munkát három kilométeren végezte el a MÁV. A mostani beruházás idején húszezer tonna zúzottkövet, több mint hétezer vasbetonaljat és 174, egyenként százhúsz méteres új hosszúsínt használtak fel. A felújítás tervezett költsége több mint hárommilliárd forint volt, de 2023-ban is már 900 millió forintot költött erre a vonalra szintén saját forrásból a MÁV, és elegendő forrás rendelkezésre állása esetén folytatni tervezik a Gyékényes–Pécs vonal felújítását más szakaszokon is.

A vágányzár feloldását, a vasúti közlekedés újbóli megindulását követően szükség lesz utószabályozási munkálatokra is, a sebesség fokozatos emelése ezt követően várható. Az összes sebességkorlátozás megszüntetése várhatóan néhány héten belül megtörténhet. A felújított pálya akkortól a korábbinál kiszámíthatóbb közlekedést, a menetrendszerűség javulását és a késések csökkenését teszi lehetővé.

A felújítás után Somogyban a Dráva-menti települések, valamint Baranyában Szentlőrinc és Szigetvár térségének lakosai számára gyorsabb, megbízhatóbb eljutást nyújtanak a személyvonatok, valamint a két vármegyeszékhelyet, Pécset és Szombathelyt összekötő Pannónia Interrégiók. A Barcs–Szigetvár–Szentlőrinc–Pécs útvonalon menetrend szerint csúcsidőszakban óránként, azon kívül kétóránként közlekednek a személyszállító járatok.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek