Nem kispályázik az ELL: újabb kétszáz Vectront rendeltek

iho/vasút   ·   2023.12.06. 08:00
ell_vectron

Első körben hatvan villanygépet vehetnek át, ezzel már háromszáznál is többet tudnak bérbe adni a mozdonytípusból.

A mozdonyok bérbeadásával foglalkozó, ausztriai központú European Locomotive Leasing Group (ELL) a napokban írt alá újabb megállapodást a Siemens Mobility-vel. Az akár kétszáz Vectron vásárlását lehetővé tevő keretszerződés alaprendeléseként hatvan villanygépet kértek, az első mozdonyokat a tervek szerint 2025-ben szállítja a gyártó, az utolsókat várhatóan 2027-ben vehetik át.

A kontraktussal háromszázegyre bővül az ELL Vectron-flottája, ezzel Európában a legnagyobb flottával fog rendelkezni a típusból. Az opcionális mennyiség lehívásával pedig négyszáznál is több Vectront bocsáthatnak majd rendelkezésre.

A mozdonyokat különböző kivitelekben építik meg: két- (AC) és többáramnemű (MS), villamos-dízel hibrid üzemmódú (DM), valamint személy- és teherszállításhoz megfelelő verzióban is lízingelhetővé válnak majd. Az opcionális csomagokkal az ELL az egyedi igényeknek és előírásoknak, valamint a speciális felhasználási területeknek megfelelően tudja majd kínálni a mozdonyokat.

A felek arról is megállapodtak, hogy a Siemens Mobility aktívan segíti majd a lízingcéget abban, hogy az tovább erősítse a járművek üzemeltetésével, karbantartásával és javításával kapcsolatos szaktudását.

Az ELL-től elmondták, a vállalat következetes zéróemissziós stratégiát követ. A cég legfontosabb eszközei a fókuszált flottapolitika és az átfogó, Európa-szerte több mint harminc helyet összefogó szervizhálózat. A Siemensszel megkötött fejlesztési együttműködés és az egységes mozdonytípusra történő építés fontos ahhoz, hogy a cég sikeres lehessen a lízingpiacon.

A Siemens Mobility nyilatkozata szerint az ELL már évek óta épít a Vectronok minőségére és megbízhatóságára. Az új keretmegállapodás tovább erősíti a klímaváltozás elleni küzdelmet, ismét kihangsúlyozva a mozdonyplatform által nyújtott előnyöket. A típusnak köszönhetően az ELL rugalmasan reagálhat az ügyfelek igényeire és különböző konfigurációkat kínálhat az európai határokon átnyúló szállításhoz.

A 2013-ban megalapított ELL a legkorszerűbb technológiát képviselő Siemens Vectron mozdonyokat adja bérbe az transzeurópai közlekedési folyosókon való közlekedéshez, személy- és áruszállításhoz egyaránt – jelenti a Railway Pro.

Az ELL–Siemens kooperáció több mérföldkövet is együtt élhetett meg: a lízingcégnek köszönhetik a mozdonyplatform ötszázadik értékesített példányát, ahogy a hétszázötvenedikként 2019 júliusában forgalomba állított gép is az ELL flottájához tartozik.

Magyarországi vasúttársaságok is lízingelnek mozdonyokat az ELL-től: a GYSEV árufuvarozási üzletága, a GYSEV Cargo például hármat (193 235, 193 245–246) bérel 2015 óta.

(Nyitóképünkön az ELL 193 208-as Vectronja. Kép forrása: Railway Pro)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

És mit adhat nekünk a Talgo?

T. H. F.   ·   2024.03.04. 16:35

Bár a kormány a minap második lépcsőben is tárgyalt a magyar vasúti közlekedés versenyképessége szempontjából létfontosságú járműbeszerzésekről és infrastruktúra-fejlesztésekről, egyelőre csak azt tűnik egyértelműnek: egyik esetben sem várhatók gyors megoldások.