Próbatehervonatokat indítanak az ukránok Litvániába

iho/vasút   ·   2023.10.16. 12:00
uz_tehervonat

Az Ukrán Vasutak (UZ) a litván nemzeti vasút LTG-vel együttműködve közlekedtet tesztfuvarokat Kijev és Kaunas között.

Habár az új szolgáltatásról a felek eddig csak kevés információt árultak el, mindkét társaság bővíteni tervezi nemzetközi szolgáltatásait. Az sem világos, hogy a tesztfuvarokkal lehet-e majd szállítani nem daruzható félpótkocsikat is, ahogy az az osztrák ÖBB Rail Cargo Grouppal (RCG) partnerségben szeptember végén elindított Budapest–Kijev tesztvonattal elérhetővé vált. A pontos útvonalat sem árulták el, a Fehéroroszországon (Belarusz) át zajló tranzitfuvarozás nehézségei okán azonban nagy valószínűséggel Lengyelországon keresztül halad majd át.

Az UZ és az RCG együttműködésével Kijevet Béccsel összekötő TransFER-fuvarok várhatóan idén év végéig el is indulnak.

Az ukránok az európai piacra való belépés érdekében idén júliusban egy új, lengyelországi leányvállalatot is létrehoztak UZ Cargo Poland elnevezéssel. Az új vállalat által üzemeltetett első, Ukrajna és Lengyelország közötti fuvarszolgáltatás a Balti-tenger partján fekvő Gdańskot kapcsolja össze Kijevvel, Dnyipróval, Vinnicjával, valamint a fekete-tengeri Odesszával.

Az LTG és árufuvarozási leányvállalata, az LTG Cargo is nemzetközi jelenlétének növelésén dolgozik. A cég ukrán leányvállalata, az LTG Cargo Ukraine az ukrán fővárost ért orosz invázió által okozott jelentős visszaesést követően lassan, de biztosan kezdi helyreállítani üzleti helyzetét – számol be a Rail Freight.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: Shutterstock / railfreight.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Földrengés helyett útkeresés a vasúti árufuvarozásban

T. Hámori Ferenc   ·   2024.02.19. 15:00

Két éve még „földrengést” vártak a vasúti áruszállításban érdekelt társaságok a vontatási energia árának drasztikus emelkedése miatt. Bár az áramár csökkent, a kargócégeket továbbra is foglalkoztatja a fuvardíj-kalkuláció tervezhetőségének kérdése, de még ennél is jobban az, hogy a honi vasút infrastruktúrájának állapota erősen kifogásolható, a lassújelek, a tengelyterhelés-korlátozások pedig nem előnyükre befolyásolják a társaságok működési eredményeit.