Túl hangosak az új RegioFoxok, a Pesa szerint ez csak gyermekbetegség

Korcsmáros Gábor   ·   2023.09.20. 18:00
RF

Belül csendesebbek az új motorvonatok, a baj a külső zajszinttel van. 

Meggyűlik a baja a Cseh Vasutaknak az új 847-es sorozatú motorvonatokkal, amiket a lengyel Pesa Bydgoscz járműgyártó épített. Már maga a járművek átadása is többször csúszott, különböző okokból, és végül el is maradt a túl nagy csinnadratta, amire eredetileg az átadás alkalmával készültek.

Fokozatosan beindult a próbaüzem, már utasokkal a fedélzeten. A napokban újabb Pesák érkeztek a megrendelőhöz, amik forgalomba is álltak, s bizony ezeknek a járműveknek az esetében is fennáll az a probléma, amelyre az utasok és a vasutasok is felhívták a figyelmet: túl hangosak a motorvonatok. Az utastérben nincs baj a decibelekkel, itt úgy tűnik, minden rendben van, még az ugyancsak Pesa által gyártott RegioSharkoktól is csendesebbek az új járművek. A nagyobb baj a kinti zajszinttel van, egészen pontosan az úgy nevezett powerpackkal van, a Rolls-Royce által gyártott hűtési rendszerrel. 

A Pesának megvan minden szükséges tanúsítványa arról, hogy a 847-es sorozat megfelel az európai TSI-szabványok által meghatározott valamennyi alkalmazandó zajhatárértéknek. A gyártó szerint mivel ez még csak a próbaüzemi fázis, természetes, hogy előfordulhatnak gyermekbetegségek, amelyeket ki kell küszöbölni. A Pesa azt ígéri, hogy már a jövő héten olyan változtatásokat hajtanak végre a járműveken, amik a zajszint csökkenéséhez vezetnek majd. 

A Cseh Vasutak jelenleg három 847-es sorozatú motorvonatot közlekedtet próbaüzemben a közép-csehországi mellékvonalakon, de összesen már ötöt vett át a gyártótól. A három szerelvény naponta 1 400 kilométert fut összesen. A végleges jóváhagyás és a menetrend szerinti forgalomba helyezés előtt a RegioFoxoknak összesen legalább ötvenezer kilométert kell megtenniük, és közülük legalább az egyiknek pedig húszezer kilométert. 

A RegioFoxok fokozatos térnyerése

A Cseh Vasutak eddig hetvenhat RegioFox motorvonatot rendeltek meg, de opcionálisan összesen százhatvan szerelvény hívható le. A Prága környéki vasútvonalak után az év második felében a dél-csehországi, majd a pardubicei régió, a Vysočina régió, majd pedig a kelet-csehországi, és a pilseni régió következik, ahova a RegioFoxok beteszik a lábukat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek