Bakot lőtt mozdony, hosszabb 1-es villamos – ez történt a héten a közlekedésben
Ősztől naponta lehet majd repülni Budapestről Marosvásárhelyre. Bővíti a kapacitást a vonalon a Wizz Air: október 27-étől minden nap járnak a gépek a magyar fővárosból Közép-Erdélybe. A járatok 14 óra 15-kor indulnak a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérről, Marosvásárhelyről pedig 16 óra 45-kor indulnak vissza. Ősszel egy új desztinációt is beindít a diszkont légitársaság: az orosz föderáció egyik legfejlettebb régiójának központjába, Kazanyba repül majd Budapestről, hetente kétszer.
Bakot lőtt az Ázea. A Train Hungary vasúttársaság 91 53 0400 748-6 pályaszámú villamos mozdonya július 8-án délután Érden engedély nélkül elindult az első vágányról, majd a csonkavágány végén található ütközőbakot kiütötte. Eközben hat tengellyel kisiklott, és kishíján a töltés végéről az úttestre zuhant. A pórul járt gépet szombaton nap közben húzták vissza a sínpárra, a mentés teljes vágányzár mellett zajlott, a vonatok helyett Kelenföld és Százhalombatta között pótlóbuszok hordták az utasokat.
Még hosszabb az 1-es villamos. Befejeződött a főváros második legforgalmasabb villamosvonalának számító 1-es vonal Etele térig tartó meghosszabbítása, az új, 1,7 kilométeres, szakaszt július 9-én délután adták át a forgalomnak. A szerelvények így már az észak-budai Bécsi út és a kelenföldi vasútállomás között közlekednek a pesti Hungária körgyűrűn át, 18,2 kilométert ötvenegy perc alatt megtéve, és összesen harminckét megállóhelyet érintve. A pálya Etele úton húzódó szakasza teljes hosszán akadálymentesen megközelíthető és végig füvesített.
Épül a Poroszló és Tiszafüred közötti kerékpárút. Érezhetően fejlődik a Tisza-tó környékének turizmusa, a bringások számára is egyre vonzóbb célpont a tó. Poroszló és Tiszafüred között azonban eddig nem volt bicikliút, így részben a szervizúton, részben a forgalmas 33-as főúton lehetett csak közlekedni. A nettó 3,1 milliárd forint értékű projekt során a 33-as út Tisza-hídjához hozzáépítenek egy új, konzolos tartókon nyugvó, 279 méter hosszú acélszerkezetet. Az Eger-patak és a Szomorka-patak fölé egy-egy új acélhíd kerül, az Öblítő-csatorna fölé pedig egy különleges, hat méter hosszú, nyitható szerkezetű híd készül. A munkálatokról készült képriportunkat ide kattintva tekinthetik meg.
Nem lesz az oroszoké a Dunakeszi Járműjavító. Egy kormányhatározat még májusban jelölte ki az orosz Transzmasholding (TMH) magyarországi cégét, a TMH Hungary Invest Zrt.-t vevőnek, hogy Magyarország az oroszokkal együtt Egyiptomnak jelentős mennyiségű vasúti kocsit szállítana, melyek részben Dunakeszin készülnének. A határidő június végén lejárt, az ügy iránt érdeklődve a felelős tárcának nem volt közölnivalója arról, hogy eladták volna a járműjavító többségében a magyar állam, kisebb részt pedig a MÁV kezében lévő részesedését, valamint a vasúttársasághoz tartozó ingatlanokat. Így a cég továbbra is részt vehet a MÁV-Start legújabb vonatainak, a Stadler KISS emeletes szerelvények gyártásában és forgalomba helyezésében.
Újabb adag amerikai mozdony az UZ-nál. Az ukrán nemzeti vasút Ukrzaliznyitszia a tavaly megrendelt, idén üzembe állított harminc Evolution ES44ACi gyári típusú dízelmozdonyt követően további negyvenet vásárol az amerikai General Electrictől (GE). Az ukrán rendszer szerint TE33A sorozatú, 3360 kilowatt teljesítményű gépeket gabonát, ércet és fémipari termékeket szállító tehervonatok élén veti be az UZ. A széles nyomközű, százhúsz kilométer per órás sebességre képes mozdonyok legfontosabb részegységeit az Egyesült Államokban építi meg a GE, a készre szerelés és az üzembe helyezés viszont már Ukrajnában, a kremencsuki Krijukov Vasútijárműgyárban zajlik.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!