Dízel-akkumulátoros hibridmozdonyt tesztel a CN
A kanadai vasúttársaság egy hagyományos dízelgépet alakíttatott át a tennessee-i knoxville-i mozdonyműhellyel.
A 7100-as pályaszámú, 3200 lóerős, négytengelyes vontató alapja az amerikai National Railway Equipment által a BNSF vasúttársaságnak 2007-ben épített, 1259-es pályaszámú, 3GS21B típusú „Genset” dízelmozdony. Az új konstrukcióba a korszerűsítés során egy 2400 megawattórás akkumulátorcsomagot építettek be, amit egy hétszáz lóerős dízelmotor egészít ki. A mozdony kinézete is megváltozott: az eredetileg hosszú és egyenes géptér középső részen egy „púpot” alakítottak ki.
A megújult, már Q19-2.4GH sorozatba sorolt mozdonyt, ami ráadásul bioüzemanyaggal is üzemeltethető, rendező-pályaudvarokon és mellékvonalakon tervezi bevetni a Canadian National. A vasúttársaság számításai szerint a környezetbarát gép akár ötven százalékkal is kevesebb üzemanyagot fog fogyasztani, mint egy hagyományos dízelmozdony.
A közepes teljesítményű hibridmozdonyt most számos üzemi körülmény között próbálja ki a CN az Egyesült Államokban és Kanadában, többek között a déli Tennessee, Mississippi és Louisiana államokban, valamint Kanada hideg éghajlatú nyugati részén.
A Canadian National szerint a vasúttársaság által vezetett tesztprojekt újabb mérföldkövet jelent a fenntarthatóság felé vezető úton, a feltörekvő technológiákra összpontosítva. A társaság biztos abban, hogy ha ez a hibridrendszer sikeresnek bizonyul, jelentősen csökkentheti a kocsirendezési műveletek során felszabaduló üvegházhatású gázok kibocsátását, miközben továbbra is elkötelezettek lehetnek az ügyfelek és a közösségek iránt a vasúttársaság hálózata mentén – számol be a Railway Gazette.
(Nyitóképünkön a CN első akkumulátoros hibridmozdonya. Kép forrása: CN / Railway Gazette)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!