Kapacitásnövelés Dosztiknál
Tovább bővült a kazah–kínai határátlépési pontnál található új, tavaly átadott terminál: az eddigi 160 ezer helyett már 320 ezer TEU éves konténerforgalmat tud kezelni.
A létesítményt üzemeltető PTC Holding a napokban adta át a terminál fejlesztésének második fázisát. Az üzembehelyezés ráadásul az eredetileg tervezettnél hamarabb is valósult meg a kazah–kínai határon zajló vasúti áruforgalom folyamatos növekedése miatt.
A társaság már tavaly augusztusban, szeptemberben észlelte, hogy kapacitásainak felső határát feszegeti a még az első fázisban üzemelő dosztiki terminál, a megrendelőknek igényei a plusz kapacitásra azonban folyamatosan magasak. Ennek megfelelően a lehető leghamarabb létre kellett hozni a második fázist.
A PTC Holding 9,2 milliárd tengét, vagyis bő nyolcmilliárd forintot invesztált a Dostyk TransTerminal bővítésének megvalósításába. A fejlesztés részeként 13 kilométernyi új vasúti pályát is kiépítettek a terminál és a vasúti fővonal között, melyet ezentúl a kazah nemzeti vasút KTZ üzemeltet. A szakasz a normál tarifaterülethez fog tartozni – Kazahsztánban régiónként eltérőek a tarifák – és ellátják a vasúttársaságnál összes szabványos berendezésével. A jövőben ezen a szakaszon várhatóan növekedni fog a bekötőutak száma.
A Kazahsztán keleti részén, a kínai határnál fekvő Dosztik (más néven Druzsba) városa az eurázsiai áruforgalom jól ismert tranzitpontja. Az egyre növekvő szállítási volumen megfelelő kiszolgálását lehetővé tevő új terminált a meglévő dosztiki termináltól hat kilométerre nyugatra hozták létre, így még mindig nagyon közel található a Dosztik, valamint a már Kínában fekvő Alasankou közötti határátlépési ponttól, mely az egyik legnépszerűbb átkelő a két ország között.
A terminál harmadik és negyedik fejlesztési fázisa is előkészítés alatt áll, a teljes kiépülést követően 700 ezer TEU (húsz láb, vagyis 6,1 méter hosszú konténer) éves kapacitást fog tudni kezelni.
A kibővített terminált érintő első, háztartási eszközöket szállító konténervonat már úton is van: a kínai Csengcsouból tart a németországi Duisburgba – számol be a Rail Freight.
(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: Railway Gazette)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!