Megszerezték a németországi típusengedélyt a DB alacsonypadlós ICE L vonatai

iho/vasút   ·   2025.08.17. 09:00
db_icel_talgo

A Talgo által megépített nagysebességű ingaszerelvények első stokkjai várhatóan a decemberi menetrendváltással állhatnak forgalomba.

Az ICE L-eket úgy tervezték meg, hogy új mércét állítsanak fel az akadálymentesítés és az utaskényelem terén. A Deutsche Bahn (DB) hivatalosan majd október 17-én, Berlinben mutatja be az első új vonatot.

Az első négy szerelvényt az év végén állítják hadrendbe, kezdetben csak belföldön: Berlin és Köln között fognak forogni. A DB az eredeti tervek szerint 2024 októberétől szerette volna bevetni a járműveket a német főváros és Amszterdam közötti nemzetközi forgalomban, azonban a spanyol gyártó ellátási láncainál felmerülő akadályok, valamint az elhúzódó tesztelési és jóváhagyási folyamat miatt csak 2025 végén kerülhet sor a használatukra, és akkor is csak Németországon belül.

Az új ICE L-ek számos újdonságot hoznak a DB ICE-flottájába. A legfontosabb, hogy a nagysebességű szerelvények terén először kínálhat alacsonypadlós vonatokat a vasúttársaság. Az utasok lépcső nélkül szállhatnak be és ki a vonatokba, megkönnyítve az utazást a nagy csomagokkal, kerekesszékkel, kerékpárral vagy babakocsival közlekedőknek. Másik invenció a kocsik kialakítása: a Talgo hagyományosan rövidebb kocsikat épít, közöttük egytengelyes forgóvázakkal. A szerelvényekben otthonérzetet keltő anyagokat használtak fel, a napszaknak megfelelő erővel dolgozó, energiatakarékos világítás pedig tágas és kényelmes környezetet teremt. Továbbfejlesztették az üléseket is: 1600 tesztelő visszajelzése alapján javították azok ergonómiáját és kényelmét; minden üléshez nagyméretű lehajtható asztalt, továbbá táblagép- és okostelefon-tartókat szerelnek be. Utóbbiakat használni is könnyebb lesz, mivel a térerő is erősebbé válik: az ablakok közvetlenül áteresztik a mobilkommunikációs jeleket, így nincs szükség fedélzeti jelerősítőkre – számol be a Railway Pro.

A Talgo és a DB 2019 februárjában kötött keretszerződést maximum száz ICE L vonat vásárlásáról. A 230 kilométer/órás sebességgel használható ingaszerelvényekből első körben huszonhármat kértek 550 millió euró (jelenlegi árfolyam alapján csaknem 220 milliárd forint) értékben, 2023 májusában pedig további ötvenhat vonatot hívtak le 1,4 milliárd euróért (cirka 550 milliárd forintért).

(Nyitóképünkön a DB egyik első ICE L szerelvénye. Kép forrása: railwaypro.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek