Melyek a legjobb és a legrosszabb távolsági vonatok Csehországban? A csehek szavaztak

A Cseh Vasutak utasok körében végzett felmérése szerint a vonatok minőségének átlaga a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően évről évre nő.
A České dráhy (ČD) által közzétett adatok alapján a távolsági viszonylatok élén továbbra is a Prágától Karlovy Varyn át a német határ közelében található Chebig közlekedő Krušnohor vonatok és a Pendolino SuperCity-járatok állnak. Ezzel ellentétben az R9-es Prága–Havlíčkův Brod–Brno gyorsvonatok, valamint az Ostravából Szlovákia felé közlekedő Ex1-es vonatok a lista alján szerepelnek.
A vasúttársaságtól elmondták, az adatok az utasok által a My Train applikációban az utazást követően adott értékelésekből származnak. Az értékelés 2022-es bevezetése óta az utasok összesített átlagos elégedettsége 3,85 pontról 4,23-ra nőtt. Konkrét vonatokat érintően az Elbe, a Rožmberk és a Svitava expresszvonatok értékelése javult a legtöbbet – két éve még a legrosszabbak között lehetett megtalálni ezeket a járatokat a minőség tekintetében.
Az ČD szerint alkalmazás spontán utasértékeléseiből látható, hogy a korszerűbb szerelvények nagy hatással bírnak az utasok elégedettségére. A jobb értékelések tekintetében a legnagyobb ugrást azok a gyorsvonatok mutatják, ahol a műbőrüléses, B sorozatú kocsikat új, komfortosabb, légkondicionált, wifivel és hálózati csatlakozókkal ellátott járművekre cserélték vagy cserélik le, a Prága–Pardubice–Brno gyorsvonatokon pedig korszerű InterPanter motorvonatokat állítottak forgalomba.
A teljes rangsort nem tette nyilvánossá a társaság, csak az első három és az utolsó két helyezettet közölte. Ezek rendre: a Krušnohor, a Pendolino SuperCity és az Ostravan IC, valamint az R9-es és az Ex1-es vonatok.
Az utasok az utazásukkal kapcsolatos egyes elemeket is értékelhetik. A legjobbra a jegyvásárlási lehetőségeket (4,67 pont) és a vonatszemélyzet hozzáállását (4,59) pontozták. A vonatok tisztasága és kapacitása is négy pont feletti eredményt (4,22 és 4,19) ért el. A legkevésbé a vonatok pontosságával voltak elégedettek, amit átlagban 3,83 ponttal díjaztak – habár a vasúttársaság ezt tudja a legkevésbé befolyásolni.
A vonatutak és az egyéb szolgáltatások értékelésének lehetőségét 2022 végén vezette be a České dráhy. Az azóta eltelt bő két és fél év alatt körülbelül 160 ezer utas összesen bő 737 ezer értékelést adott le, amik egy csillagtól ötig terjedhetnek; a legmagasabb elégedettséget az öt csillag (pont) jelenti – számol be a cseh Zdopravy hírportál.
(Nyitóképünkön az egyik Pendolino SuperCity utastere. Kép forrása: České dráhy)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!