Mozdonyokra lenne szükség Oroszországban, ráadásul azonnal

iho/vasút   ·   2024.07.30. 12:00
rzsd_tehervonat

Megerősítették azokat az év eleji híreket, melyek szerint mozdonyhiány miatt feszült helyzet alakult ki az orosz vasúti árufuvarozási piacon.

A mozdonyhiány állítólag már 2023 folyamán is késéseket eredményezett az Oroszországi Vasutak (RZSD) vonatait érintően: tavaly körülbelül 50 ezer járatot mondtak le vagy csak késéssel közlekedhettek le – ez kétszer annyi, mint az előző évben. Ezek elsődleges oka, hogy a mozdonyok javításához és karbantartásához szükséges külföldi alkatrészeket és egyéb felszereléseket nem tudták importálni. A tendencia idén valószínűleg folytatódik; a vasúttársaság számításai szerint naponta húsznál is több szerelvényt kell országszerte lemondani karbantartási hiányosságok miatt.

Az RZSD-nél jelenleg ráadásul nem csak a javítás és a karbantartás okoz komolyabb problémákat: új mozdonyokhoz is nehezen jutnak hozzá. A társaság főigazgató-helyettese, Dimitrij Pegov elmondta: 2035-re a mostani állományhoz képest közel ezerötszáz mozdonnyal kevesebbet tudnak majd használni. Ráadásul a mozdonygyártási kapacitását is már rég túllépte az ország, a hiányzó mennyiség bőven felülmúlja az üzemek teljesítőképességét.

A vállalat tavaly 557 új, orosz gyártású mozdonyt vásárolt, ezek közül 310 villamos-, 247 pedig dízelüzemű. A 2024-re érvényes tervek összesen 549 gépre szólnak: 290 villamos- és 259 dízelmozdonyra. Az RZSD-nél jelenleg elsősorban plusz villamos mozdonyokra lenne égető szükség. Új járművek külföldről történő importálásra – az uniós szankciók okán – nem a legéletképesebb lehetőség – jelenti a Rail Freight.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: RZSD / railfreight.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek