Negyven kilométernyi pályán építhet ki korszerű vonatbefolyásolást Romániában az Alstom

iho/vasút   ·   2023.12.21. 10:00
alstom_etcs

A 900-as fővonal Karánsebes–Lugos szakaszán valósulhat meg az európai vasúti forgalomirányítási rendszer (ERTMS).

A beruházás a Románia délnyugati részén, Temesvártól Bukarestig vezető 900-as számú vasútvonal Temesvár–Lugos (Lugoj)–Karánsebes (Caransebes) szakaszát érintő felújítási program része. A modernizálás során kiépül a második vágány, valamint integrált digitális vasúti forgalomirányítási megoldásokat hoznak létre.

Az építési munkálatokat a romániai Arcada és az Euroconstruct Trading ’98 vállalatok fogják végezni. A beruházást az uniós tagállamok által, a Covid–19-világjárványt követő helyreállás érdekében létrehozott, kölcsönöket és támogatásokat nyújtó helyreállítási és ellenállóképességi eszköz (RRF) romániai nemzeti keretéből (PNRR) finanszírozzák. A megkötött szerződés alapján a fejlesztés megtervezésére és kivitelezésére 42 hónap áll rendelkezésre.

Az Alstom több kulcsfontosságú összetevőt hozhat létre, többek között a kettes szintű európai vonatbefolyásolási rendszert (ETCS Level 2), vasúti forgalomirányítási megoldásokat, a digitális biztosítóberendezést, valamint az utastájékoztató rendszereket. A villamosítási munkákat is a francia cég irányíthatja, beleértve a felsővezeték és a betáplálás kiépítését. Ezen belül két alállomást építhetnek ki, továbbá az OCS3 elnevezésű, fővonali felsővezetéki megoldást fogják alkalmazni. Ennek köszönhetően az olaszországi Leccóban található üzemben használhatja ki a házon belüli gyártóképességeit, felhasználva az OCS3 kereskedelmi alkalmazásával kapcsolatos, kiterjedt globális tapasztalatait.

Az Alstom egy évvel ezelőtt, 2022 decemberének végén is jelentős modernizációs szerződéseket húzhatott be Romániában: a Rajna–Duna vasúti folyosó észak-romániai részének számító ágának jelző- és biztosítóberendezési, valamint villamosítási megoldásait érintő részprojektek több mint 75 százalékát nyerte el. Ennek részeként a vállalat szállíthatja a 300-as vonal 150 kilométer hosszú, Kolozsvár–Nagyvárad vonalszakaszának villamosítási és biztosítóberendezési rendszereit.

A korszerűsítési program másik része a vonal Kolozsvár és Kissebes (Poieni) közötti, 66 kilométernyi kétvágányú szakaszának felújítása, mely két fázisra osztva – Kolozsvár–Egeres (Aghireșu), harminc kilométer és Egeres–Kissebes, 36 kilométer – valósul meg. Az átfogó program magába foglalja a pálya villamosítását, az infrastruktúra és a felépítmény korszerűsítését, a jelző- és telekommunikációs rendszerek fejlesztését, valamint az építőipari munkákat. A fejlesztésnek köszönhetően a személyszállító vonatok 160, a tehervonatok pedig százhúsz kilométer per órás sebességgel haladhatnak majd. Ezeket szintén a román PNRR-ből finanszírozzák, a megvalósításra itt is 42 hónap alatt kell, hogy sor kerüljön – számol be a Rail Tech.

(Nyitóképünkön egy ETCS-balíz. Kép forrása: Alstom / railtech.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közlekedésfejlesztés Nagyvasút Közlekedéstervezés

Knorr-Bremse Virtuális Tervező Laboratórium tíz éve az oktatás és kutatás szolgálatában

iho   ·   2024.11.09. 08:35

Egytizedére redukált tömegű fékpanel-alaplap, additív technológiával előállított prototípusok sora, hétszázhetven MSc hallgató és tizenöt doktorandusz: ezek beszélnek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen működő virtuális tervező labor és a Knorr-Bremse Budapest együttműködésének első tíz évéről.