A virtuális csatolással növelik a vasúti árufuvarozás kapacitását az oroszok
A két egymást követő vonat közötti távolságot automatikusan szabályozó új technológia máris ígéretes eredményekkel szolgál az RZSD-nek.
A két egymást követő vonat közötti távolságot automatikusan szabályozó új technológia máris ígéretes eredményekkel szolgál az RZSD-nek.
A 900-as fővonal Karánsebes–Lugos szakaszán valósulhat meg az európai vasúti forgalomirányítási rendszer (ERTMS).
Valós esély van arra, hogy néhány mozdony 2026-ig nem közlekedhet számos európai vasútvonalon.
Az európai vasúti ágazat továbbra is megosztott, hogy szükséges-e a közös nyelv a határokon átlépő vonatokat kezelő személyzetnek. A különböző vasúti szövetségek eltérően vélekednek.
Egy Pendolino és egy Stadler RS2 nézett egymással farkasszemet csütörtökön a nyílt pályán.
Modern vasúti forgalomirányítási rendszert vesz használatba idén a MÁV és a GYSEV. A több éves kiépítés, telepítés és tesztelés befejeződött, az alapot az úgynevezett GSM-R (Global System for Mobile Communications – Railway) projekt első üteme adja, amely fokozatosan kiváltja a régi, különféle megoldásokból álló, analóg vasúti rádiós rendszereket, és előremutató változásokat hoz a vasúti közlekedésben.
Eddig összesen 1 035 kilométer hosszú vasúti pályát irányítanak hálózati szintű forgalomirányító központból.
Múlt pénteken kis híján szembe közlekedett egymással két intercity Hort-Csánynál, de a két ember gyorsan beavatkozott.
Az integrált központ összefogja a forgalomirányításban érintett különféle szervezeti egységeket.