Típus- és üzembehelyezési engedélyt szereztek az RCH kínai tolatómozdonyai
Az Európában egyedülálló képességű, villany-hibrid gépek Székesfehérvár és Soroksár rendező-pályaudvarain végeznek kiszolgálást. További mozdonyok megrendeléséről tárgyalnak.
Megkapta a magyarországi üzembehelyezési és típusengedélyt az a két villany-hibrid technológiával működő tolatómozdony, amelynek kifejlesztését és gyártását a Rail Cargo Hungaria (RCH) rendelte meg a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive Co., Ltd. (CRRC ZELC) vasúti járműgyártó vállalattól.
Az RCH 2019-ben adott megbízást az új technológiával működő mozdonyok kifejlesztésére az üzemeltetési költségek csökkentése érdekében. A mozdonyok képességei lehetővé teszik, hogy ott is tudjanak szolgáltatást nyújtani, ahol nincs vagy átmenetileg nem áll rendelkezésre felsővezeték. Az iparvágányokon például általában nincs, ezért azokon jellemzően kevésbé környezetkímélő dízelmozdonyokat alkalmaznak a vasúttársaságok. Az RCH a mozdonyokat elsősorban a Magyaroroszágon egyedüliként országos lefedettséggel végzett egyeskocsi-fuvarozás tolatási szükségleteinek kielégítésére szerezte be.
Az engedélyezési eljárások sikeres befejezése kapcsán elhangzott, a társaság az élenjáró technológia alkalmazásával tovább javítja versenyképességét. A CRRC kifejezetten a magyar piacvezető vasúti árufuvarozó számára fejlesztette ki a villany-hibrid tolatómozdonyokat, amelyek költséghatékonyan és környezetbarát módon működnek.
A CRRC ZELC-től elmondták, hálásak az ügyfél bizalmáért és elismeréséért. A CRRC küldetése, hogy összekapcsolja a világot a jobb mobilitás révén. A cég biztos abban, hogy az RCH-nak kifejlesztett és legyártott két tolatómozdony átadása hozzájárul ahhoz, hogy Kína és Magyarország között folytatódjon a sikeres együttműködés a vasúti fuvareszközök területén.
A fejlesztés során a gyártó az RCH módosítási igényeinek messzemenő figyelembevételével alakította ki a mozdonyok műszaki és funkcionális tulajdonságait, valamint kiemelten figyelembe vette a magyar fél által támasztott ergonómiai szempontokat is. Az elkészült gépek a tesztek során összesen 40 ezer kilométert tettek meg a magyar és külföldi vasúti infrastruktúrán. A mozdony karbantartását végző szakemberek oktatását a CRRC végezte el. Az új gépeken dolgozó szakemberek a tesztfutások során pozitív tapasztalatokat szereztek a mozdonyokról, amelyek vezetését könnyűnek és biztonságosnak, ergonómiai szempontból kényelmesnek ítélték.
A Kína délkeleti részén, Hunan tartományban gyártott, 72 tonnás mozdony technológiája egyedi elektromos-elektromos hibrid, nagykapacitású lítium-titanát akkumulátorral, amit a felsővezetékkel rendelkező szakaszokon tölt fel. Akkumulátorról üzemelve, felsővezeték nélküli pályán egy 800 tonnás szerelvényt 85 percig képes vontatni húsz kilométer per óra sebességgel.
A Rail Cargo Hungaria megkezdte a további tolatómozdonyok megrendelésére vonatkozó tárgyalásokat, amelyre a CRRC-vel kötött szerződés lehetőséget ad. Az egyeztetés folyik a részletekről.
A kínai gyártó az RCH megrendelésére kifejlesztett két vonali villany-hibrid mozdonyt is leszállította. Ezeknek a gépeknek az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszerrel (ETCS) történő ellátására vonatkozó engedélyezési folyamata elkezdődött annak érdekében, hogy a mozdonyok Délkelet-Európa (Szerbia, Bulgária, Észak-Macedónia) országaiban is végezhessenek vontatási tevékenységet.
(Nyitóképünkön az RCH két 461-es sorozatú CRRC-mozdonya. Kép forrása: Rail Cargo Hungaria)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!