Új vasúti logisztikai terminál épül Almatiban
A kazah nemzeti vasút KTZ és a kínai hsziani szárazkikötő közös beruházásának célja egy, az e-kereskedelmet kiszolgáló létesítmény létrehozása.
A terminál építése a napokban kezdődött meg a legnagyobb kazah városban. A KTZ tervei között szerepel 1400 négyzetméternyi korszerű, hőmérsékletszabályozási technológiát alkalmazó raktár létrehozása, valamint 36 ezer négyzetméternyi „A” osztályú raktár megépítése csomagolt egységrakományok és e-kereskedelmi áruk tárolására. A vasúttársaságtól elmondták: a kínai fél a robotizált raktározás lehetőségének használatát javasolta.
A terminálon a raktározási lehetőségeken felül egy 12 ezer négyzetméteres konténerplatformot is kialakítanak, melynél egy ötven tonna emelőképességű elektromos portáldaru fog dolgozni.
Az egykori kazah főváros Almati már jól ismert az eurázsiai vasúti logisztika világában, mivel Kazahsztán egyik legfontosabb csomópontja az Új Selyemúton, így kulcsfontosságú a Kínával folytatott, határokon átnyúló áruforgalom és a más csomópontokkal való konszolidáció szempontjából. A KTZ és a hsziani szárazkikötő azzal számol, hogy az új terminál megépítésével növekedni fog a térség vonatkezelő kapacitása. Ezen felül egy másik elvárás, hogy a létesítmény a különböző kínai célállomásokról érkező tehervonatok konszolidációs központjává váljon.
A partnerek szerint a projekt célja a teherterminál infrastrukturális képességeinek bővítése, mely lehetővé teszi további jelentős mennyiségű áru átmeneti raktárakban történő tárolását és feldolgozását, növelve a rakományfeldolgozási időt, ami közvetlenül befolyásolja az áruk időben történő kiszállítását, valamint kielégíti a piac igényeit, különösen az e-kereskedelemét – jelenti a Rail Freight.
(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: en.trend.az)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!